Mystiska insekter som bits!

Sv: Mystiska insekter som bits!

Aha, okej. Fast det gick bort inom en vecka så det var några veckor sen nu. Och vid det andra getingsticket blev det inte alls rött utan bara svullet... Dessutom låter det som man mår väldigt dåligt i allmänhet av rosfeber (googlade) och inte bara får en rodnad som är lite svullen och kliar som attan. lir jag så dålig lär jag nog kolla det nästa gång;).
 
Senast ändrad:
Sv: Mystiska insekter som bits!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tripsar

Dessa brukar jag ha ett rent h-e med på sommaren. De kryper in under kläderna och bits när det är varmt och torrt. Är det fuktigare väder verkar de nöja sig med växter. Tripsar eller millimetrar brukar man säga om dem.

:bow:

Jag blev nyss biten på kontoret och det stack verkligen till som värsta myggbettet. När jag sedan tittar på vad jag försiktigt mosat på handen, ja då är det istället en lång brun sak som mer påminner om en hårlus. Jag blir helt förvirrad eftersom de ju inte biter utanför håret och den inte ser identisk ut heller. Tänker skrämt att det ju inte kan vara en vägglus heller eftersom de mest håller på nattetid och varför skulle vi ha det på kontoret...

Googlade genast och hittade Anticimex och jag vet inte allt men ingen hade en ordentlig bild av vad jag funnit. Till slut googlade jag "liten insekt som bits" och det första som kommer upp är Buke med den här tråden! :rofl:

Det är verkligen sant det där om allvetande Bukeoraklet. Jag har aldrig i hela mitt liv hört talas om tripsar trots medelålder och två sommarstugor fulla av diverse skogsinsekter. Nu har jag lärt mig något nytt.
 

Liknande trådar

J
Övr. Katt det kliar på min ben! Jag har hittat pyttesmå svarta insekter (modell långsmala) på mina armar, ben, bröst och rygg. Misstänker att det...
Svar
1
· Visningar
6 955
Senast: Reykur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tvättstugedrama
  • Redigera video

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp