• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 278
N

Notorius

Min häst har så väldigt smala och små ben :crazy:
Full strl passar inte så jättebra, de glider och ser stora ut.
Har tänkt köpa Eskadron, men de finns väl bara i ponny och full? Ponny måste ju vara absolut för litet :confused:
Vill inte beställa ett par skydd som sen inte passar, hur kan man kolla vilken storlek som passar?

Nej, finns ingen kompis jag kan låna skydd av och prova.

Sv: Små ben

Prova Veredus, min häst har smala ben och V sitter bäst på henne...

Okej, får nog bli ponny strl då. Min är också en travare.

Okej, ska ringa till en affär här i närheten som hade samma pris på Veredus och Eskadron och be dem lägga undan ett par av båda.

samma pris? tar inte de överpris på Eskadronen då? De kostar runt 500 lappen och Veredus runt 800?

Ne, 550 för båda par, st då :D
Superpris tycker jag. Sen var det 10% rabatt på Eskadron då, alltså 550 på V och 495 för E.

ojdå, va bra för dej :D ;)

men vilken modell är det på V?

Hmm, ProLight skulle jag tro. Det är väl deras 'budgetvariant'? Men jag har hört att V är vääldigt stora i storlekarna?

okej, men grejen är att det finns fler storlekar att välja mellan på V.
S, M, L och XL, så S eller M sitter nog bra på din häst.

Okej, ska mäta hans ben imorrn, då borde man väl få ett hum om vilken storlek han har?

jupp, tror de finns en måttabell på Veredus hemsida, hur du ska mäta och så :)

Notorius skrev:
Min häst har så väldigt smala och små ben :crazy:
Full strl passar inte så jättebra, de glider och ser stora ut.
Har tänkt köpa Eskadron, men de finns väl bara i ponny och full? Ponny måste ju vara absolut för litet :confused:
Vill inte beställa ett par skydd som sen inte passar, hur kan man kolla vilken storlek som passar?

Nej, finns ingen kompis jag kan låna skydd av och prova.
Om du kan använda strykkappor istället för senskydd så har Eskadron sådana i cob-storlek (jättebra kvalitet). Jag har ungefär samma problem med min häst. En försäljare föreslog senskydd från Racing Tack. Dessa är 1-2 cm kortare än Eskadron i full och såg lite smalare ut. Annars trodde hon att Eskadrons med "mjukt" i överkanten på senskydden skulle kunna funka. Jag har inte provat något av dessa skydd (pengarna räckte inte) så jag vet inte om det stämmer.

de flesta stora hästar med smäckra ben har stl ponny skydd annars blir de ofta för höga och klumpiga ;)

Nä, vill ha senskydd. Ska väl köpa nya strykkappor sen då, men just nu är det senskydd som står på tur. Har beställt ett par Eskadron med fårskinnsludd i :D

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 001
Senast: ako
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 835
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈