Små barn och fälttävlanskort

Puppan

Trådstartare
Barn under 13 (var det väl?) tävlar ju på sina föräldrars gröna kort, men hur är det med fälttävlanskortet?
Ska barnen ta det, eller finns det en åldersgräns för när barnen måste ta det också?

Sv: Små barn och fälttävlanskort

ja det måste man väl rimligtvis oavsett ålder..... lite svårt att någon annan gör ridprovet åt en :smirk:

Ja de måste ta ett eget märke. Oftast rider ju dessa barn ponny så då får de ett märke med P på som när de börjar med häst får uppdatera till ett med H på. I vår klubb hade vi 2 st 9 åringar som tog förra året, men det är nog de yngsta.....Lycka till!

I det Gröna Kortet ingår ju faktiskt ett ridprov och ett lastningsprov och det gör ju någon annan åt de små barnen, faktiskt, i och med att de tävlar på de vuxnas kort tills de blir 13 eller hur? Det var mest därför jag frågade + att jag bara sett vuxna vid de tillfällen vår klubb haft provtagning för fälttävlanskortet.

Var kan man se vad som ingår för att ta märke P?
Jag tycker inte det står speciellt mycket information om fälttävlan på Ridsportsförbundets sida..?

när jag red upp för mitt kort var det även en hel del barn som tog sitt kort. Dom fick rida upp terängen på samma viss som vi, men det teoretiska provet fick dom göra muntligen i grupp.

Puppan skrev:
Barn under 13 (var det väl?) tävlar ju på sina föräldrars gröna kort, men hur är det med fälttävlanskortet?
Ska barnen ta det, eller finns det en åldersgräns för när barnen måste ta det också?

Min dotter tog förra året. Hon fick rida lite olika hinder i terrängen
och sedan göra ett skriftligt prov typ grönt kort. Detta prov gjorde vi tillsammans, dvs förälder och barn.

Ridprovet är detsamma oavsett ålder!
Mina märkestagare som är under tonåren brukar jag ha muntligt teori"förhör" med istället för skriftligt. I grupp. Det fungerar bra.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 423
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 397
Senast: Mia_R
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 738
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 667
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar