SM - ponny, junior, YR

Men i alla fall förra året var det så att de 40 med bästa procent kom med (undrar om de gjort så nu med???? Tvivlar starkt :confused: :crazy:) och sedan var det i alla fall 20 stycken som inte kom med. SM handlar ju om att ta ut den bästa i Sverige och då är det bara de bästa som ska vara med.

Men jag vet att SM är ett mål för många och bara "att få vara med" betyder mycket. Så jag förstår dig med! :)

Nordhalland va!! aaah nästgårds, skall nog släpa mig dit och kolla in er.
Skall iof tävla banhoppning i Kungsbacka samma helg men skall nog kunna klämma in er i schemat. Det är ju inte så långt :)

Fasst det FANNS ju plats för 19 extra juniorer. Där är ju skillnaden. Utan några krångel eller problem fanns det plats för alla juniorer men det skulle bli krångligt och orättvist med alla D-ponnyer.

Går SM på Nordhallands :o *missat*

Ja då skall jag nog också försöka titta :) Ville komma och se er förra året men det "blidde inte så"...

Så här står det på RF:s hemsida:
Ryttare får starta med två ponnyer. I finalen får ryttare starta med en ponny i högst två kategorier. Maximalt antal startande i SM är 80 ekipage. Vid fler anmälningar än: kat.D 40 ekipage, kat.C 20 ekipage, kat.B 20 ekipage, görs uttagning efter uppnådd procent i kvalificerande klasser. Procent från kvalificerande klasser och tävlingstillfälle skall anges i anmälan. Om maximalt antal anmälningar inte uppnås i en kategori fördelas dessa platser mellan de övriga kategorierna. Dock högst 40 starter i en kategori.
Då tycker ju jag att det är konstigt att Sofie inte får vara med. Men så kan det va. Fast det är ju bara att prata med förbundet för har Nordhalland gjort fel så ska det rättas till.
Vickan

Ja har tänkt på de där med sofie o ccc hon kanske inte typ har betalat in i tid eller nått?? :confused:
Men hon har i alla fall mycket högre procent än att hon ska va me på reservlistan! :D

jo hon har betalat in i tid men men det vart nå fel när hon skikade in det så hon skrev det på ett vanlig mejl å sen svarade dom att hon skulle skika det vi en blanket å medans hon gjorde det så va det någon annan som hade tagit den sista blatsen så då hamnade hon på reservlistan... så hon hade gjort det i tid igentligen men men

Isf är det ju arrangören som har gjort fel. För har anmälan kommit in i tid,trots att det var nåt fel så de fick skicka på annat sätt, och betalning och allt så ska hon vara med och inte på nån reservlista. Tycker jag iaf. Så skulle jag som arrangör tycka. Men men. Jag hoppas på att hon kommer med för jag gillar den ponnyn.

ja jag hoppas det jag å det är ju sissta året för na å hon ska ju sälja iggi i slutet av året...

Men skickade hon in den på den riktiga blanktetten i tid också? Annars så är det ju självklart att det inte gills. OM inte så är det ju arrangören som gjort fel!! :confused:

Jo jag vet att de ska det . Janne sa det när de var och tränade med Bamse. Hon skulle ha haft ett år till, men men så kan det va

Det är väl du som har Mögelholts Obsession? Han är jättefin :love:!! Tycker du skulle vara med till EM, helt klart! Det är väl ditt sista internationella år?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka