SM-frågor

Kiickan

Trådstartare
Ja, jag har lite frågor om SM, a-klass, kval & liknande.

Om man ska kvala till SM, måste man då var i A-klass först ?
Måste man bara få kvalpoängen en gång eller ska man få samma poäng flera gånger ?
Och om man får A-klass poängen en gång är man i A-klass, men får man under den tre gånger så åker man ner, eller ? :p

Sv: SM-frågor

I femgång måste du vara A-klass kvalad för att kunna kvala till SM, men inte annars.
Man behöver bara få kvalpoängen en gång för att vara kvalad, men som sagt (detta gäller A- och B-klass) presterar man under kvalpoängen tre gåger så är man erklassad

Så om man vill kvala till SM i 5gång så måste man redan tävla A-klass?! (i 5gång alltså)

För att kunna kvala ill SM i 5-gång måste man först på en öppen eller regional där det finns C-klass lycas uppnå poängen för A-klass. Sedan måste man då, när man rider A-klass, uppnå poängen för SM kval.

Hoppas att du fattade något:p

Man kan helt enkelt endast kvala från en a-klass-uttagning :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka