Slutor på diagonalen..

H

Henchen

Kan nån vara snäll och berätta hur hästen ska vara ställd, vilken del som ska vara på linjen osv, jag kommer inte på hur det ska vara!

Sv: Slutor på diagonalen..

hästen skall vara ställd i färdriktningen och framdelen sall vara på linjen.

okeej! då tror jag att jag tänker rätt. Man går som en skänkelvikning bara att det är en sluta?

jaja, det vet jag :p det var mest för att få en bild i huvudet!

Nja.... i skänkelvikning är hästen ställd från rörelseriktningen i sluta är hästen ställd OCH böjd I rörelseriktningen, alltså åt andra hållet :)

I början ska du tänka- framdelen rakt mot bokstaven o sen börja runda den. Hästens panna rakt ditåt oxå.

Det är det som är lite knepigt, att få det lagom och inte tvära för mycket eller för tidigt. Tycker jag, vill understryka det du skrev nu för annars tänker man (jag) lätt fel.

jag kan tycka att det är bäst att rida öppna ca 2 steg efter hörnet innan jag går in på diagonalen för att rida slutan. då kommer jag in korrekt. och inte med baken före som det annars blir så lätt....:angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Genom att tänka på de tre kontrollpunkterna: steglängd, takt och att rida på en förutbestämd linje, kan du få hjälp i många övningar...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Gunnar
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·
Hoppning I morgon tisdag 20/8 kommer programmet ut på TV4play https://www.tv4play.se/program/8e06bbe85587d5ef3d80/over-alla-hinder
2
Svar
23
· Visningar
2 237
Senast: Mabuse
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka