Slutgiltigt uppskov

Wysiwyg

Trådstartare
Jag har tänkt ansöka om slutgiltigt uppskov på skatten när jag säljer min lägenhet. Jag kommer köpa ny lägenhet inom närmsta halvåret och som jag förstått det när jag läst på skatteverkets hemsida kan jag då begära uppskov på vinsten. Lägenheten jag köper kommer vara dyrare än den jag säljer. Måste jag använda hela vinsten till handpenning i så fall eller kan jag lägga en del av vinsten på handpenning och använda resten för renovering?

Jag har tänkt ansöka om slutgiltigt uppskov på skatten när jag säljer min lägenhet. Jag kommer köpa ny lägenhet inom närmsta halvåret och som jag förstått det när jag läst på skatteverkets hemsida kan jag då begära uppskov på vinsten. Lägenheten jag köper kommer vara dyrare än den jag säljer. Måste jag använda hela vinsten till handpenning i så fall eller kan jag lägga en del av vinsten på handpenning och använda resten för renovering?
Du får göra vad du vill med vinsten.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 062
Senast: Presto
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
1 156
Senast: gullviva
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 073
Senast: Squie
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 874
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar