Slutbesiktning på lägenheten..besviken

bollen__

Trådstartare
Har varit på slutbesiktning på lägenheten (nybyggd) och känner mig så besviken! De var så nonchalanta och blev nästan sur när vi påpekade saker! Tyckte att det var småsaker och "om vi skulle hålla på så blev vi aldrig klara".
Men, om man köper en nybyggd lägenhet ska den väl kännas oanvänd när man flyttar in och inte ha en massa skavanker som dessutom är fula?
Hade det varit en hyresrätt hade jag knappast brytt mig men vi har ju faktiskt betalat pengar för den. Suck. Blev ledsen :(
Det är så mycket som inte blev som det sas när vi köpte. (Köpte innan den började byggas).
Bla. var planlösningen annorlunda! Vi hade som tur var sagt att de inte fick skruva fast garderoberna i väggen, och det var tur för annars hade vi haft fula hål i en fondvägg redan när vi flyttade in! Inte kul...

Det var tapetsläpp i ett rum och det lyste igenom vitt i skarvarna på flera ställen. Inte så snyggt tapetserat, hade ju blivit bättre om man gjort det själv..

Känner mig som sagt besviken och oerhört "liten" när bemötandet var så där.

En fundering ang. det här med att det var en annan planlösning än den vi fick på papper, har man rätt att kräva någon slags ersättning/lägre pris för det?

Sv: Slutbesiktning på lägenheten..besviken

Det låter fruktansvärt oproffsigt! Jag vet inte hur och var man klagar, men ni ska absolut inte acceptera varken planlösningsändring utan ersättning eller så dåligt utfört arbete. Tapeter som släpper/glipar hade jag reklamerat omgående.

Har du inte fått det du betalade för så har du rätt att kräva att dom fixar allt så att det blir som original! :)

Berätta högt och tydligt att du är extremt missnöjd och kan tänka dig att behålla lägenheten endast efter en viss prissänkning osv..(era krav)

STÅ PÅ DIG! :bow:

Tack hörrni! Funderar om man ska vända sig till mäklaren eller Peab som utfört arbetet. Eller om det är HSB tom.? Vilken ände ska man börja i...vi borde gjort det för länge sen men jag är så feg och sambon han tycker liksom att " det ordnar sig" men efter idag är han också sur.

Det verkar som att de ska fixa tapeterna samt i taket, det var som "bubblor" i taket.
Men när vi påpekade typ sprickor i dörrkarm och fönsterbräda så tog de bara och duttade dit lite färg? Jag blev så paff, ska man behöva ha så?

Det sista tjaffset blev om en sak som de inte tyckte syntes "och kunde tänka sig måla på lite färg", men själv kommer jag ju se/tänka på det/bli förbannad varje gång jag öppnar det skåpet i köket!!

Ni ska givetvis klaga till de som ni betalade till! Och jag hade dessutom uppmärksammat mäklaren på detta!

Stå nu verkligen på dig, ni ska inte nöja er med något annat än det ni betalat för!

Då ska jag börja med mäklaren för henne gillade vi och har fått så bra bemötande från. Sen antar jag då att det borde bli HSB, vi har bara betalat PEAB för tillvalen vi gjort, alltså typ golvvärme och duschdörrar fick vi betala till dom, resten gick till HSB.

Tack! :bow:

Klart som dan att ni skall påpeka och kräva åtgärdande av brister!

Se det inte som något personligt det de säger, för det är det inte. De är säljare och affärsmän och för dem är det bara en affär som de vill förhandla fram till ett så gynnsamt avslut som möjligt för deras del.

Jag gjorde ett sommarjobb för länge sedan där jag med gammaldags metoder målade två kulturmärkta byggnader som kyrkan ägde och jag kan lova dig att de som synade var petiga och de var vana synemän. Men jag hade gjort ett bra arbete så det enda de lyckades hitta var att jag inte torkat av kalkstänk på en utomhuslykta!

Tack, det har du rätt i, jag har nog alldeles för lätt att ta saker personligt och börjar gråta istället. Inte så bra direkt!

Jag har iallafall fått svar av mäklaren som tyckte att det var jättebra av oss att vi hörde av oss, hon sa också att vi inte gjort fel som påpekat saker vi tyckte var fel! Hon skulle vidarebefodra samt prata med han som var ansvarig på HSB, så får vi se vad som händer! Skönt att hon tog oss på allvar, jag gillar henne.
Hon hade också kollat deras planlösning de hade, samt alla de gamla, och alla deras planlösningar är samma som den vi fick. Så mäklaren har inte heller fått den "nya" planlösningen så det skulle hon också ta med HSB. :)

Nu har Peab också ringt, de bad så hemskt mycket om ursäkt att vi kände att vi blivit illa bemötta och allt vi hade påpekat skulle åtgärdas (och så kändes det ju inte när vi var där). Vi pratade också om planlösningen igen, och jag fick förklara vad det var, det är ju som sagt ingen stor grej men ändå så är det ju inte den planlösning vi fått. Tror att felet ligger hos HSB, att de inte uppdaterat ritningen till oss, eftersom Peab fått sina av HSB.

Skickar lite pepp här också! Stå på er! Sprickor i fönsterbräda och dörrkarm ska givetvis åtgärdas. Bra att ni har kontakt med mäklaren!

Liknande trådar

Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V