Slutat äta betfor

M

Mistrelle

Som rubriken säger....min häst har slutat äta betfor :eek:
Köpte en ny säck för 2 veckor sen. Gav henne som vanligt morgon och kväll. Dagen därpå ringde de från stallet och sa att min häst inte ätit upp maten. Detta följde i 4 dagar. Hon mådde fin fint i övrigt... Tillslut kom jag på vad det var, hon ville inte ha betfor och när den blandades med övrigt foder åt hon inget.
Även en annan häst i grannstallet har reagerat såhär på ny säck med betfor men han gick att lura om man tog hälften "gammal" betfor och hälften ny. Provade detta men hon ville inte ens ha gammal...
Har de ändrat något på betforen? Den ser lite annorlunda ut - mörkare och hårdare.

*för den som undrar så ger jag henne betfor för att få i henne salt.

Någon annan som har varit med om liknande?? :confused:

Sv: Slutat äta betfor

jag tycker också den 'nya' betforn är först och främst mörkare och hårdare. Smakar annorlunda också (ja, jag äter också lite betfor då och då)

Kan det bero på den minst sagt tuffa sommaren?

Sv: Slutat äta betfor

Ja jag har också sett att den nya betforn är både hårdare och mörkare i färgen. Fast min häst äter iaf! :) Men jag antar att det har blivit pga den dåliga sommaren.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka