Slutat äta betfor

lizzie

Trådstartare
Min pålla har helt plötsligt slutat äta sin betfor. Iofs så går hon nu i en hage med MYCKET gräs och är antagligen mätt.

Men HUR ska jag få i henne MSM-pulvret????

Har bra värden på höet så hon får inget kraftfoder. Så hon har fått betfor för att jag skulle ha nåt att blanda mineralerna och saltet i...

Någon som har nåt tips?

/Lizzie
 
Du kan ju blanda i lite olja eller lite vetekli. :idea:

mvh Jessica
 
Blanda ner det i lite melass? Det e smaskens för små pållar! :d
 
Jo det gör det nog! Det är ju typ samma sak. Bara det att sirapen är sötare. :d
När jag ger melass till mina pållar brukar juag blanda ut den lite i varmt vatten, så den inte är så trög flytande... Lättare att blanda fodret då... :idea:
 
Ja, varför inte? Det låter toppen! :D Madammen blir nog glad ska du se!
Man får ha en massa tips å trix när sin pålla inte vill äta... Eller dricka, på tävling tex. Men jag brukar du blanda ner lite koncentrerad äpplejuice i vattnet! :idea: Eller så brukar hästen få VÄLDIGT blöt betfor. Bara för att få i sig vätska! Gud vad smart jag är! :banana:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Helt plötsligt ratar min häst sin "mat" och jag får inte i henne alla tillskott. Brukar ge henne 1dl glyx mash, 1 dl lucernpellets...
Svar
9
· Visningar
862
Senast: skiesabove
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 150
Senast: Habina
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 517
Senast: Habina
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 762
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp