Sluta med blöja

Sv: Sluta med blöja

*kl*

Bara skummat genom tråden, tycker inte förskolan har någonting med potträning att göra! De kan omöjligt fixa 20 barn. Fixar man inte ens hemma att hinna fram i tid hur ska en personal som har hand om kanske 5 barn göra det?
.

Eh, funkar hur bra som helst. Alla barn går på toa/potta före man går ut, före maten, före dagsvilan, efter dagsvilan, efter mellis, före man går ut o.s.v samt ifall nån ser lite kissnödig ut. Går hur smidigt som helst att ha t.ex. tre ettåringar och ett par tvååringar att sitta på pottor i rad samtidigt som man läser böcker, sjunger, pratar. Jätte bra att ta sig tid och tillsammans sitta ner och göra "ingenting".

Inga problem med 30 barn. Händer det en olycka så byter man torrt.
 
Senast ändrad:
Sv: Sluta med blöja

Nu förstår du inte vad jag menar.

Blöjträning ska inte lämnas över på förskolan för det inte fungerar hemma.
 
Sv: Sluta med blöja

Om det absolut inte hade fungerat hemma hade jag köpt det. Ikväll har han på egen hand gått på toaletten flera gånger och varit torr utan problem. Samma igår och i förrgår. Vad mer tycker du vi ska göra? Det fungerar fortfarande inte särskilt bra med bajsandet, så är det helt klart. Men tänker att träning ger färdighet., nu när kissandet verkar ha blivit enklare kan säkert bajsandet också komma snart :)

Däremot kommer han hem från dagis med blöja och vill först inte ta av den "för då kan jag kissa på mig och det får jag inte". Funderar på vad de har sagt till honom egentligen?
 
Sv: Sluta med blöja

Nu förstår du inte vad jag menar.

Blöjträning ska inte lämnas över på förskolan för det inte fungerar hemma.

Och jag förstår inte vad du menar? Självklart ska förskolan vara med på samma "potträningståg" som man gör hemma. D.v.s. regelbundna toalettbesök och extra avsökning om någon ser kissnödig ut.
 
Sv: Sluta med blöja

Däremot kommer han hem från dagis med blöja och vill först inte ta av den "för då kan jag kissa på mig och det får jag inte". Funderar på vad de har sagt till honom egentligen?

Nämen, det där låter ju inte alls sunt. Finns väl inte ett barn som inte haft olyckor?! Kanske det är dags med ett samtal till områdesansvarig eller rektor om det inte fungerar att prata med personalen. Ett barn ska inte behöva vara rädd för ev. "kissolyckor".
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 360
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 322
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 183
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
751
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp