Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Finns det NÅGON som är nöjd med denna "lek & Tjatter"- avdelning?
Inte jaaaaaaaaag. Blir bara så irriterad då man öppnar detta forum. Vad i herrans namn är det för mening med att ha en tråd med 14 000 inlägg och 93 000 visningar :confused: Vem f-n går in i #3000 eller #12 937 och läser.

Jag tycker att våra seniorskojtrådar ska få ligga kvar på senior.

Som det är nu, är senior fullt av deppsvarta dysterkvistar.
Är man olycklig, självmordsbenägen, psykiskt sjuk, misshandlad av sitt X eller på kant med hela tillvaron - då är man helt okej och passar in på senior.

Vill man roa sig själv och andra eller skoja till det lite - då är man en larvpotta och vips hamnar tråden bland varulvslekar, killtrådar och popband på Lek & Tjatter.

Det är inte ett dugg kul! :mad:

Jag skull inte säga nåt om hela forumet bestod av en massa larviga trådar, men det gör det ju inte!
Det är någon enstaka gång som vi faktiskt tramsar lite - och för det mesta diskuteras det väldigt seriöst .... :angel: ..... eller okej, åtminstone ganska seriöst! .... i de flesta trådar.

Ska ni ändå ta bort några trådar från senior - ta då väck alla depptrådar och lägg dem i ett eget forum!
Jag och många med mig är oerhört trötta på att en del användare, kör samma trådämne gång på gång, uppenbart i syfte att få medlidande av omgivningen. Visst, man kan hoppa över dessa trådar, men ska man hoppa över alla depptrådar blir det fasiken inte mycket kvar att läsa ...
Ja, faktum är att man blir ju för sjutton sjävmordsbenägen själv efter att ha läst igenom seniorforumet ibland - och det är väl ändå inte meningen?!

Alltså: ÅTERFÖR HUMORN TILL SENIOR DÄR DEN HÖR HEMMA!!!!

För föreningen Humorns Återkomst Till Seniorforumet:
Eder Sofiplopp
Kan faktiskt hålla med. Men jag tycker att man isf borde begränsa trådens längd på nått sätt tex 5000 inlägg sedan raderas den automatiskt. Så kan man istället göra en ny på nått annat tema. Eller så går moderator in och rensar bort inlägg från början (utom trådens första som TS skapade) och lämnar tex sista 100 inläggen. Om en tråd har 5000 inlägg så är det ju ändå ingen som går in och läser tex från #3461Jag hatar att se trådar med 17 000 svar :devil:

Men sånt svar-antal blir det väl ändå mest på trådar med uttalade oneliners-lekar, och såna kan få bo kvar på lek & tjatter. De är liksom inte aktuella på senior ens om det skulle vara tillåtet att ha dem där.

Samtidigt håller jag med - vem läser en sån tråd från början? Varför spara på såna mastodonter? Vår första mandalakitråd var däremot roande att läsa, och var inte i närheten av att komma upp i sånt antal inlägg som övriga trådar på lek & tjatter är i....

Jag tror att man måste definiera vad som är menat att hamna på lek och tjatter, då kommer det forumet att funka bättre.

*Rena lektrådar, varulvslekar och allt vad det heter ska naturligtvis ligga där.
*Chatttrådar för grupper typ ridtravartrådar. Få som vill snacka om ett specifikt ämne.
*Tidsfördrivstrådar typ skriv nästa nummer.

Men rena humortrådar är ju varken lek eller tjatter och borde väl ligga kvar på resp. sida.

Jag skrev i bävertråden på senior att skoja inte för myckat då flyttas tråden. Lite allvar faktiskt eftersom en seriös tråd som det börjar skojas i plötsligt räknats som lek och tjatter och flyttats. Helt åt helsicke tycker jag.

Får vi inte ha roligt på forumen är det meningslöst att vara där. Det är massivit motstånd mot lek och tjatter på senior, dags att lyssna på oss innan Buke tappar seniorerna kanske? Och jo, vi har testat lek och tjatter ett tag så vi vet vad vi tycker nu.

"Småbarnen" kanske? :angel:

Jag skriver under på listan! Och håller med vad som skrivits tidigare i tråden! :bump:

Men om det är de yngsta (ungdom, inte barn Kratus!!) så förstår jag ändå mindre. Åldersgränserna på ungdom flyttades för att det ver dålig aktivitet på ungdom. Om det nu är de som fyller lek och tjatter så är kanske förklaringen till dålig aktivitet på ungdom där? Stäng lek och tjatter så lever ungdomsforumet upp.

OBS: Detta skriver jag utan att ha kollat aktiviteten på ungdom så mina åsikter bygger på det Gunnar tidigare berättat om forumen.

*kl*
Jag tycker däremot inte om idén om deppforum. Varför orkar jag inte motivera just nu men jag återkommer. :D

Fast man skulle nog kunna säga att senior är ett deppforum. Och så vill vi ju inte ha det.

Hobbyforumet gjorde nog sitt till för att få seniors ämnesapproach aningens dystert.

Jag tycker som ursprunginlägget, att de roliga trådarna ska få vara kvar på Senior, uppblandat med trådar av "själmordbenägna" (som det så fint kallades). Så finns det en bit för alla.

Rena trams- och lektrådar kan läggas/flyttas till Lek & tjatter.

Jo, jag vet det var därför jag satte " " runt och :angel: efter. ;)

Jag tror att det är rätt så många ÄUare inne på Lek&Tjatter också.

Fast man skulle nog kunna säga att senior är ett deppforum. Och så vill vi ju inte ha det.

Hobbyforumet gjorde nog sitt till för att få seniors ämnesapproach aningens dystert.

En "depptråd" vad jag kan se på seniorernas förstasida. Jag tror faktiskt att det känns som att "depptrådarna" är fler än vad de faktiskt är, speciellt om man själv är helt ointresserad av att läsa dem.
Ett specifikt deppforum skulle i stor utsträckning helt förändra det stöd många finner i forumet vilket jag tycker vore ledsamt.

Min syn på saken då:

Jag behåller en del skojtrådar på Senior trots att de kanske borde väck, just för att det inte ska bli alltför deppigt. De med ett klart ämne och som även oinsatta kan kliva in i och diskutera och hänföras över saker, som t ex Smaklöshetens högborg (även om den är på gränsen med länkandet) har förstås störst chans att bli kvar.

Sådana som är rent flams försvinner till L&T. Att vissa får vara kvar i ett par dagar eller nån vecka för att liva upp är för att de ofta börjar med nåt slags ämne och därför går att behålla. När de till slut blivit en klubb utan allmänintresse, där samma fåtal mest chattar med varandra snarare än skriver om ämnet, så skickar jag bort dem.

Trådar som inte går att få ut ämnet ifrån utan att man besöker en annan site åker också - antingen till papperskorgen eller till Lek&T. (Det kan vara något att tänka på om man vill diskutera nåt skoj - se till att trådens diskussion kan stå själv utan klick bort från buke. Om rubriken är Kolla! och inlägget är en länk så glöm det, den blir inte kvar.)

Tyvärr så åker många av de positivare och gladare trådarna till Hem/Hobby/Trädgård just nu, snarare än till Lek&Tjatter. Så dit går jag när jag bara vill må gott i huvudet en stund och undvika de jobbiga diskussionerna. Garanterat depp-fritt, och inga dominanta inslag av U/ÄU-are. Men det är förstås dåligt med ordvitsar... :D

Nu riskerar jag väl bli bläckfiskragu;) men - jag tycker att ullo resonerar väldigt rätt. I synnerhet om det här:

Att vissa får vara kvar i ett par dagar eller nån vecka för att liva upp är för att de ofta börjar med nåt slags ämne och därför går att behålla. När de till slut blivit en klubb utan allmänintresse, där samma fåtal mest chattar med varandra snarare än skriver om ämnet, så skickar jag bort dem.

Trådar som handlar om ett ämne tycker jag är okej på Senior även om de är väldigt lättsamma - men när ämnet försvinner och samma lilla gäng bara upprepar jargong i varje inlägg, alternativt bubblar på temat Vad gör ni i dag då? - då är det rätt ointressant för oss andra. Obs. Jag har ingen särskild tråd i åtanke när jag skriver det där.

Däremot tycker jag att Senior borde få ett eget Lek och tjatter. Nuvarande ordning kan väl anses vara prövad och visat sig inte funka? Där är som att åka vattenskidor på ett träsk, man glider snabbt över en massa dynga men hittar inte in nånstans.

Ge Senior ett lek- och pratforum för t ex två slags trådar:

* kolla vilket kul youbeklipp/rolig historia osv

* småprat på temat Vad gör ni i dag/Nån som är pratsugen osv. Till den här kategorin hör t ex då depptråden - inte för att jag har nåt emot den men för att den utvecklats till just en "vad gör ni i dag då"-tråd med ett numera rätt internt och sammansvetsat gäng.

För övrigt tycker jag inte att Senior är så deppigt som ni andra beskriver det som. Depptrådarna blandar sig väl med allting annat.

Däremot tycker jag att det är synd att hemfrågor försvann från Senior, de saknas i "vuxen vardag"-mixen där.

Jag håller också med om att "hemmafrågor" saknas på forumet nu - och jag är också emot att dessa har ett eget forum.

Om man har ett forum med en väldig mängd olika underrubriker, så blir varje rubrik i sig lätt urvattnad. Och det tycker jag är vad som har skett nu!
Så det där med depp-forumet var faktiskt mest skoj från min sida. Det finns ett antal sådana forum redan på nätet, och jag har hänvisat depptrådsskrivare dit - men de verkar tycka det är bättre att skriva på Senior.

Sedan undrar jag fortfarande över allt detta städande med trådar som flyttas hit och dit.
Är inte meningen att blandningen på senior ska vara berikande på många olika sätt och vis? Lite debatt, lite samhälle, lite relationer, lite nyheter, lite depp, lite skratt ...
Det behövs ingen sortering eller urvalsprincip egentligen - förutom när det blir personangrepp och den typen av övertramp. Vi kan själva välja vad vi vill läsa och inte!

Mitt förslag är följande: slå ihop senior med hus & hobby igen, och släpp sedan senior fritt under en månads tid och se vad som händer!
Rensa bland personangrepp och övertramp av den typen, och flytta utpräglade lektrådar (typ tänk på en siffra" etc till tjatter) - om det nu dyker upp några sådana, vilket jag har svårt at tro.

Blir forumet översvämmat av trams - så okej, då får vi väl testa något annat. Men jag har väldigt svårt att tro att det ska behöva bli så illa!

/Ploppan

Nja, du missar ett par rätt viktiga administrativa fördelar. Att ha nåt slags uppdelning underlättar definitivt för moderatorerna, de behöver inte kolla dessa trådar lika noga. Dessutom kan du ha en kortare tidsgräns på lek, trådar som inte är aktiva raderas snabbare.

Jag önskar inte ullo ett enda Seniorhav att hantera, det måste jag säga.

Du är för klok för att bli ragu, och du har en bra syn på saken tycker jag. Ett eget lek & tjatter fanns ju från början innan vi försvann in i ugndomsträskets flams. Det som inte var bra med det, var att mängden lek & tjatter från seniorerna var ganska blygsam, och de få trådarna som fanns där, kunde lika gärna legat kvar under senior.
Vi skulle kanske ha ett 'Oseriösa Seriösa Seniorer' istället för lek & tjatter, och möblera tillbaka hobby till finrummet igen.
Vill man 'tjattra' så är det lek & tjatter i ungdomshavet eller chatten som gäller?

Det här med senior som deppforum är också från min sida en smula överdrivet, men så har det också varit en ovanligt deppig ton på senior kanske mycket beroende av avsaknaden av hobbytrådarna. Det blir i princip och tillspetsat väldigt mycket tjafstrådar och depptrådar som är dominanta och utmärkande.

ja jag kan ju inte säga så mycket annat än :bow: :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka