Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Sofiplopp

Trådstartare
Jag tycker att våra seniorskojtrådar ska få ligga kvar på senior.

Som det är nu, är senior fullt av deppsvarta dysterkvistar.
Är man olycklig, självmordsbenägen, psykiskt sjuk, misshandlad av sitt X eller på kant med hela tillvaron - då är man helt okej och passar in på senior.

Vill man roa sig själv och andra eller skoja till det lite - då är man en larvpotta och vips hamnar tråden bland varulvslekar, killtrådar och popband på Lek & Tjatter.

Det är inte ett dugg kul! :mad:

Jag skull inte säga nåt om hela forumet bestod av en massa larviga trådar, men det gör det ju inte!
Det är någon enstaka gång som vi faktiskt tramsar lite - och för det mesta diskuteras det väldigt seriöst .... :angel: ..... eller okej, åtminstone ganska seriöst! .... i de flesta trådar.

Ska ni ändå ta bort några trådar från senior - ta då väck alla depptrådar och lägg dem i ett eget forum!
Jag och många med mig är oerhört trötta på att en del användare, kör samma trådämne gång på gång, uppenbart i syfte att få medlidande av omgivningen. Visst, man kan hoppa över dessa trådar, men ska man hoppa över alla depptrådar blir det fasiken inte mycket kvar att läsa ...
Ja, faktum är att man blir ju för sjutton sjävmordsbenägen själv efter att ha läst igenom seniorforumet ibland - och det är väl ändå inte meningen?!

Alltså: ÅTERFÖR HUMORN TILL SENIOR DÄR DEN HÖR HEMMA!!!!

För föreningen Humorns Återkomst Till Seniorforumet:
Eder Sofiplopp

Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Tänker såklart hålla med Ploppan i detta ämne!

Jag har snurrat runt inne på lek och tjatter en god stund för att ge det en chans..
För det första så har jag inte hittat en enda tråd som jag skulle kunna svara i utan att bli utbuad som pensionär..
Popgrupperna som diskuteras där vet jag inte ens vilka de är
Nummerlekar, varulvsditon och killtrådar känns inte alls lockande när man är 30+

Om vi nu ska avvisas till lek och tjatter så kan vi väl iaf få ett eget seniortjatter.. Kunde ju heta kafferepet, syjuntan, knyppeldynan eller något annat lämpligt..

Prata strunt och skoja gillar jag ja! Men leka och tjattra hör nog till generationen under..

Jag förstår inte heller varför det inte kan få florera lite humor i senior..

Eder Fian :bow:

Inte för att jag brukar skriva i tramstrådar men det är ju förnöjsamt att läsa ibland, och på lek o tjatter är jag aldrig inne så för min skull så får dom gärna vara här på senior.....

Håller med - snälla, ge oss åtminstone ett eget tjatterforum.

Ploppan for President! :love:

Alltså, buke står som det 8:e största svenska forumet på nätet. Men när det gäller hantering av vuxna + humor, skulle vi lätt hamna på bottenplats. :mad:

Jag gillar inte ihopslagningen med ÄU & U - alls. :mad:

Senast ändrad:

Om vi hade ett eget tjatterforum skulle det bli nästan oanvänt, för det är faktiskt max en eller två tramstrådar per vecka på senior - om ens det ...

Nej, låt allt ligga på samma ställe - vi är faktiskt vuxna nog att kunna navigera på ett forum där ljuvt och lett blandas med vartannat!

Sofiplopp

Kan bara hålla med här. Visst jag förstår varför det skapades ett tjatterforum från början men i mitt tycke har det slsgit fel. Jag har inte ork att söka bland massor av olika forum utan brukar generellt hålla mig på senior och förälder.

Jag var ju den första som klagade när uppdelningen skedde. Och jag har inte ändrat uppfattning än ;).

Det finns trådar som jag gärna vill hålla borta från senior. Framför allt rena lektrådar där det redan från början sätts upp regler för leken, typ "skriv det första du tänker på".

Sådana trådar tenderar att alltid hamna överst eftersom det skrivs väldigt mycket i dem, och de ligger dessutom kvar länge eftersom de inte blir inaktuella på samma sätt som en diskussionstråd. När allt för många lektrådar är aktiva samtidigt drunknar helt enkelt diskussionstrådarna i mängden.

Däremot tycker jag att diskussionstrådar som flamsar iväg bör få ligga kvar på senior, även trådar som inte är seriösa från början.

Jag kan bara instämma, och i trådar som spårar ur och andra icke-seriösa trådar vill åtminstonde jag ha det ÄNNU högre i tak. Lite lagom "slagsmål", nåt vänskapligt tjuvnyp, alltså precis som när man är på fest och tagit sig en öl eller tre. "Personangrepp" betyder inte alltid personangrepp fast det kan se ut som ett och låt urspårade trådar spåra åt helsicke, dom tar slut så småningom utan moderatorernas hjälp.

Det ska vara kul på ett forum men det är det tyvärr inte längre. Jag själv är nästan bara inne i ridtravartråden och shiretråden.

Det finns trådar som jag gärna vill hålla borta från senior. Framför allt rena lektrådar där det redan från början sätts upp regler för leken, typ "skriv det första du tänker på".

Sådana trådar tenderar att alltid hamna överst eftersom det skrivs väldigt mycket i dem, och de ligger dessutom kvar länge eftersom de inte blir inaktuella på samma sätt som en diskussionstråd. När allt för många lektrådar är aktiva samtidigt drunknar helt enkelt diskussionstrådarna i mängden.

Däremot tycker jag att diskussionstrådar som flamsar iväg bör få ligga kvar på senior, även trådar som inte är seriösa från början.

Men det är ju i princip ingen senior som skriver sådana trådar!

Jag har då ALDRIG hittat någon lektråd av den typen på senior. När vi skojar är det ju typ trådar som den om den blå micron, mormor (farmor?) bläckfisk, mina svanar - eller som i "bäver-bet-barn"-tråden där vi skojade till det lite på slutet.

Och VARFÖR är det så himla farligt att spåra ur lite humoristiskt ibland?
Varför är det mer okej att skriva "i kväll har jag tänkt ta livet av mig" än att skoja om tex att man tror att Mandalakis farmor är en bläckfisk PÅ RIKTIGT?!

Varför måste man "städa" och "rensa" och greja en massa i onödan, på ett forum som funkar hyfsat bra eftersom de flesta av oss som skriver där är normala (nåja, ganska!) vuxna människor?!
det hade väl varit en helt annan sak om forumet dränkts i trams, som sagt, men så ÄR det ju inte!

För Föreningen Humorns Återkomst Till Seniorforumet
Sofiplopp

Tja, låt då lek & tjatter (chatt, typ & trams) vara kvar där, och låt humorn vara kvar på senior. Det är en hårfin skillnad, men jag tror att moderatorerna är såpass duktiga att de kan särskilja vad som är lek och vad som är urspårning/ironihumor. Jag menar, jag antar att Mandalakis pesonlighetstesttråd är ett gränsfall då det inte finns någon uppenbar diskussion, även om tappra försök finns, och att fredagstrådarna är under 'nåd' så att säga.
Det sopas med för stor kvast liksom. De få icke-självklart-diskussion-trådarna känns som de är exklusivt utvalda, i allra högsta grad under nåder och bommas det på något minsta lilla sätt i sån så är nådens tid över.

Jag lägger en röst på Ploppan! Vem orkar läsa på ett forum som bara handlar om otrohet, självmord och depressioner?

Jag älskar flamstrådar!

Och om jag vill umgås med mandalakis mormor så vill jag göra det på senior. Så det så!

Tonåringar har jag nog av i vardagslivet ...

Heja Ploppan! Mer humor åt folket! :banana:

Beskrivningen av Senior lyder: "Lite friare icke hästrelaterade diskussioner för vuxna, 25 år och uppåt." Nog för att vi i vissa trådar kan verka bra mycket yngre än 25 :angel: men jag hörde faktiskt häromsistens att

humor ökar människans kreativitet

Och jag vill gärna bli mer kreativ!

Eder Eldfuxen

Finns det NÅGON som är nöjd med denna "lek & Tjatter"- avdelning?

Och hur ofta skrivs sådana trådar på Senior :confused:

*kl*

Jag instämmer i allt som skrivits ovan! :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka