Slö av foder!?

S

skellig

Jag har en tvåårig travare som är lite hängig och varit det den sista tiden? Hon är kollad av veterinär vid ett flertal tillfällen, tänder och andra prover. Inget fel på henne, frisk och kry, dock något höga muskelvärden nu sista blodprovet. Tränat henne en del men hon har ändå "stått" veckovis vid flera tillfällen då jag varit orolig att hon varit sjuk.

Undrar nu om det kan vara fodret som gör henne låg? Har tyvärr inget analyserat hösilage :( så kanske svårt att svara på? Men kanske något som är helt uppåt väggarna?

Fri tillgång hösilage.
Knappt 3 l havrekross med lite kornkross i.
1 dl miner blå
1 dl olja

Gärna synpunkter. Kraftfodret uppdelat tre ggr/dag. Har funderat på att minska på havren då hon är ganska tjock. Även att tillsätta salt då hon är dålig med saltstenen.

Sv: Slö av foder!?

Skicka in en analys på fodret!
Det är superenkelt och kostar några hundralappar om du väljer rätt lab.

Du har en växande unghäst, och då är det extra viktigt att hålla koll på vad den äter. Det kan även vara anledningen till att den är trött, den kanske växer just nu?

Liknande trådar

Foder & Strö För att dra en lång historia lite kort, jag tog en häst på foder sensommaren -09. Hästen var då otränad och omusklad, men tjock. Hon...
2
Svar
28
· Visningar
6 649
Senast: Kiwifrukt
·
S
Foder & Strö Nu vänder jag mig till buke igen. Jag känner att det är ngt som inte står rätt till. Han gick på fri tillgång för i november/december...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: smultronfot
·
Foder & Strö Räcker det att tillodose hästen behov? Har ingen ananlys, häst är är 170cm o väger runt 550kg, är i perfekt hull nu, blank o fin. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 321
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Min häst går tillsammans med 5 andra hästar i en stor hage och de har fri tillgång på hösilage då de delar på en stor bal. Oftast står...
Svar
6
· Visningar
1 608
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka