sliten av att gå travlopp?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare mctucker
  • Startdatum Startdatum
M

mctucker

jag ska köpa en kallblodstravare född 98. han har 43 starter. är de många startet för en kallblodstravare? men han har aldrig varit riktig snabb. han har 3 gånger blivit struken 2 pga hälta, 1 gången var han bara 2 år, 1 gång pga hosta. brukar hästar bli mera slitna av att gå travlopp än tex att hopptävla ganska mycket eller ridas mycket i ridhus o bana? han är bes ua med böjprov och longering. är de något speciellt man ska tänka på som att tex vara extra noga med benen m,m..

Sv: sliten av att gå travlopp?

Jag tycker det låter som om du fått tag i en frisk, kry och sund individ.

Är han besiktigad ua och priset är det rätta, så önskar jag dig lycka till med ditt hästköp.
Du har valt en av de mest sympatiska hästraser som finns.

En häst som har startat regelbundet är ofta välhanterad, van att lasta, skos, klippas, duschas mm. Dvs en lätthanterlig individ som du kommer att ha mycket roligt med:banana:

Jag tycker det låter som om du fått tag i en frisk, kry och sund individ.

Är han besiktigad ua och priset är det rätta, så önskar jag dig lycka till med ditt hästköp.
Du har valt en av de mest sympatiska hästraser som finns.

En häst som har startat regelbundet är ofta välhanterad, van att lasta, skos, klippas, duschas mm. Dvs en lätthanterlig individ som du kommer att ha mycket roligt med:banana:

ok, så då är de kanske inte så dåligt att han har startat? vet ej hur mycket en häst brukar starta i sin karriär. tyckte bara att 43 starter lät mycket :o.

jag har aldrig köpt en travare tidigare så jag är lite som en nybörjare :D har tidigare bara köpt ponny. vad brukar normalpriset vara för en kallblods travare? jag ska köpa honom för 15000 kr inklusive utrustning. sadel (inte världens bästa), täcken m,m. han är ca 147 cm hög kort rygg har 125 i täcken. känslig i munnen och lätt att flytta för skänkeln. verkade ha lätt för att samla sig. men jag kunde ej provrida så bra var så dåligt väder så jag vet ej hur galoppen är. men han är väldigt pigg ;) han är vacc för stelkramp och har pass. är han värd de jag ska betala för honom, hur mycket skulle ni ge???

Tycker jag var ett helt ok pris.

När vi har sålt kallblod som ridhästar har vi tagit 15 med enbart grimma med i priset.

jag tycker snarare att det är positivt om de har gjort många starter och fortfarande är friska o fräscha..
visar att den är hållbar!

jag håller med föregående svar :D

du verkar ha hittat en bra häst till rätt pris : )

lycka till med ditt köp :)

/DonLunar

Tycker som resten, att det låter som en fin pålle du fått tag i :)
Hoppas allt går bra och ni får ett underbart liv ihop :D

ok, då är de säker bara bra att han har startat. :) han var en så fon häst jag bara längtar till lördag då jag ska hämta honom. :love:

Lycka till nu!

Berätta gärna hur det går...:bump:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 952
Senast: Dopy
·
Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 450
Senast: Nethril
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 691
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar