Slingor - hur får man orange ton till blond?

NilHe

Trådstartare
Jag vill göra något åt mitt hår och funderar på slingor. Problemet är dock att min frisör inte lyckas få till det rätt - det blir orange istället för blont. En fd frisör sa alltid något om att blanda i något med ask (?) då mitt hår har röda toner i sig (mellanblond med guld...) och hon lyckades få det fint, som jag ville ha det. Men då hon slutade och min nya tog över så har det inte blivit bra alls. Senast la hon i en färg som gjorde att det såg ut som henna nästan. Vill därför inte fortsätta hos henne eftersom det helt enkelt inte blir bra trots olika försök och det är ju ganska dyrt.

Vet någon hur man kan komma runt detta? Hur får man till slingor i de färger man önskar, hur förklarar man det på frisörspråk?

Jag vill göra något åt mitt hår och funderar på slingor. Problemet är dock att min frisör inte lyckas få till det rätt - det blir orange istället för blont. En fd frisör sa alltid något om att blanda i något med ask (?) då mitt hår har röda toner i sig (mellanblond med guld...) och hon lyckades få det fint, som jag ville ha det. Men då hon slutade och min nya tog över så har det inte blivit bra alls. Senast la hon i en färg som gjorde att det såg ut som henna nästan. Vill därför inte fortsätta hos henne eftersom det helt enkelt inte blir bra trots olika försök och det är ju ganska dyrt.

Vet någon hur man kan komma runt detta? Hur får man till slingor i de färger man önskar, hur förklarar man det på frisörspråk?
Ask brukar neutralisera rött, kan dock slå över i en tråkig grå färg. Tvätta med blekning tycker jag funkar bra. Det betyder alltså ha i blekning i blött hår och låt verka en liten stund, skölj sen ur.

Jag lyckades på egen hand gå från knallrött (alltså tänk Jessica Rabbit-rött) till perfekt sandblond på en kväll. Utan att håret skadades eller blev orange, jag tvättade bla med blekning. Varför jag hade knallrött hår en dag när jag varit blond i typ hela livet är en annan sak :angel: gör jag aldrig om iaf.

Jag har hört/sett en frisör som först bleker och sedan beroende på vilken färg håret har efter blekningen (röd, orange, gul osv) använder olika toners för att få bort de (röd, orange, gul) tonerna från håret.

En duktig frisör borde kunna fixa det, de jag snappat upp information från finns på youtube.

• Gilla
Reactions: Sel

Byt frisör! Och visa en bild på vilken färg du önskar. En duktig frisör kan tala om ifall det bör fungera eller inte, utifrån ditt utgångsläge.

Men oj, det är ju inte du som är utbildad frisör och ska veta hur frisören ska göra. Byt till någon som har mer kunskap och erfarenhet skulle jag säga.

Byt frisör. Du ska inte behöva prata frisörspråk alls. Ta med en bild och var tydlig med att förklara att dina röda pigment lätt kommer fram. Frisören ska då anpassa val av blekning/färg vilket kan vara svårt men din tidigare frisör visade ju att det gick 😊

Jag har hört/sett en frisör som först bleker och sedan beroende på vilken färg håret har efter blekningen (röd, orange, gul osv) använder olika toners för att få bort de (röd, orange, gul) tonerna från håret.

En duktig frisör borde kunna fixa det, de jag snappat upp information från finns på youtube.

Så gör alla någorlunda dugliga frisörer för att få rätt ton i blekt hår. Jag hade definitivt bytt frisör på stört!

Det är så riktiga frisörer gör 😊
Jag ser ut som Nisse-morot efter blekning, efter nyansering blir det precis den guldiga färg jag vill ha.

Ts, gå till en salong med bra omdömen och berätta på vanligt språk hur du vill ha ditt hår, bild är alltid bra 😊

Det är så riktiga frisörer gör 😊
Jag ser ut som Nisse-morot efter blekning, efter nyansering blir det precis den guldiga färg jag vill ha.

Ts, gå till en salong med bra omdömen och berätta på vanligt språk hur du vill ha ditt hår, bild är alltid bra 😊
Har själv aldrig färgat håret hos frisör, men fick känslan av att duktiga frisörer gör det efter det jag sett på youtube.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Tilly_85
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 981
Senast: Buzzter
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 577
Senast: Blimblom
·
Kropp & Själ Jag har så svårt att kosta på mig själv... och tänker att här finns säkert bra råd att hämta ❤. Jag har alltid varit snål mot mig...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 116
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023