slinger och vobler

Rotterö

Trådstartare
Hej
Är det någon som vet något om dessa sjuk tillstånd.
någon som blivit bra

Jag fick i dag reda på att min 2 åring som jag skulle sälja har vobler /felstavat
3 nack kotan förträngning
Vet sa att det är inget att göra mer än avlivning.
Så han skall avlivas snarast.

Sv: slinger och vobler

Såvitt jag känner till har ingen häst blivit bra med denna defekt, ofta blir de snarare sämre ju äldre de blir och ju mer de växer. Möjligen kan någon annan ha en annorlunda erfarenhet, vi får se.

Vad är det för skillnad på wobbler o slinger??

Någon som vet var man hittar info om wobbler
Jag är så jäkla ledsen just nu.
Allt går fel just nu .puuu:devil:

Tack ja nu vet jag skillnaden
Min häst har wobbler.
Avlivas nog påm fredag om alla papper o dyligt blir klara

Lider så med dig! Jag kommer ihåg när din häst dog av en tumör. Stackare, mina tankar går till dig idag:cry:

//millus=(

Lider så med dig! Jag kommer ihåg när din häst dog av en tumör. Stackare, mina tankar går till dig idag:cry:

//millus=(

Tack Ja när skall det ta slut ??
Hon dog stot. Hunden dog 1månad senare
S'ljer killarna för att de skall få det bättre.

När jag gör besikning på 4 åringen. Hade han en halvgrads hälta på v fram. Där skadade han sig förra sommaren. Då stod han på skara i 10 dagar.
Dom sa att det bara var en sårskada. hmmmm
De har inte gjort sitt jobb. Röntgade inte detta öppna sår. Nu visar en röntgen bild. Han har haft en kross skada på gaffelbenet. Man vet inte om han håller för det som köparen ville. Men han köpte hästen för att han gillade hästen så mycke.
Bära eller brista.
Så skulle han köpa lillgubben 2 år.
Han visade inga symtom på wobler 18 aprill.
Han har vuxit säkert 5cm på denna tiden. Köparen har inte oroat mig innan vet besiktningen .
Så i går var han så dålig. vinglig lyfte benen hökt bak. Satte sig när han bromsade in. Kass va han.

Vi tog en röntgen som vet hade med sig. 3 kotan är det förträngningar på.
Vi tog ett snabbt beslut för avlivning. Nu väntar vi på papper mm. så fredag blir det slut .
Denna goa häst puuu
Så goa köpare synd om dom också

Nu har jag bara min nya rottis tik 1 år

Jag vet hur jobbigt det är att mista sina kära och har också varit drabbad av hårda förluster. Hoppas att du kan känna min medkänsla!

Många innerliga tröstkramar från mig.

//millus

Kommer du ihåg tvååringen som fick lämna bassholmen när din gick där också? Ett sv.hbl efter Dionyssos han fick samma diagnos som din, de gav honom ändå ett halvår extra, han blev aldrig bra, gick som om han var full, vinglig och ostadig. På slutet hade han lärt sig hyfsat och gick okej, men långt ifrån bra!!

Han fick tyvärr också somna in.

Tänker på dig och din fina häst.

Kommer du ihåg tvååringen som fick lämna bassholmen när din gick där också? Ett sv.hbl efter Dionyssos han fick samma diagnos som din, de gav honom ändå ett halvår extra, han blev aldrig bra, gick som om han var full, vinglig och ostadig. På slutet hade han lärt sig hyfsat och gick okej, men långt ifrån bra!!

Han fick tyvärr också somna in.

Tänker på dig och din fina häst.

Visst kommer jag ihåg denna snygga häst som gick på Bassholmen. När min häst gick där.
Ja det är en hemsk sjukdom
Vi provar inte att få honom bra. Veterinären visste inte någon som blivit bra.
Hon sa att det va många Metall avkommor som drabbats. Hon viste om några.
Jag skall lägga upp några nytagna bilder på honom

Nu är det snart fredag och slutet inte långt borta .
OOOOOOOOO vad det är tungt nu.
det värker i hjärtat.

Mkt tråkigt för dig och din häst!!!

För många år sedan (20 år sedan) drabbades mitt halvblod, då 5-åring, akut av vinglighet och ramlade ect.
På djusjukhuset konstaterade man förträngning mellan två kotor i halsen. Veterinären vill avliva henne direkt. Men jag tog hem henne eftersom jag var ung o naiv :(
Jag fick tag i en mystisk :crazy: hästmassör, som kände "kinetisk! energi". Han tryckte till halskotan med sin näve. Det sa pang i hela stallet:eek:
Hästen skadade på huvudet, och sedan var hon frisk! Hon visade aldrig mer symtom på rörelsestörning. Hon blev 21 år.

Nu vill jag inte rekommendera dig att prova alt behandlingar. Jag kom bara att tänka på denna märkliga händelse med min älskade häst!

Usch, det blir hemskt för dig imorgon!

Man vet inte ut eller in. Men man får väl lyssna på vet som ser så mycke.
Jag är också osäker. Men jag kan ju ändå inte sälja honom. Vem vill köpa nu?

Nu är det bestämt med slakt bilen mm

Ja en jobbig jobbig dag i morgon

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 366
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka