Slicka plastpåsar

Bylund

Trådstartare
Ena katten har lagt sig till med att slicka på plastpåsar, plast som suttit runt chokladkatonger, bubbelplast, plastflaskor.. You name it.

Egentligen är det väl ingen större fara, då hon inte tuggar på plasten, utan bara slickar. Men hon kan hålla på och slicka på samma plastpåse i säkert 20 minuter.

Varför gör hon så? Och vad kan vi göra åt det?
Förutom basic grejer som att inte lämna plastpåsar och annat framme, men endel saker blir lite svårt att plocka bort, så förutom det?

Sv: Slicka plastpåsar

Har ingen lösning på problemet, men kan tala om att vi har en katt som gör likadant. Kanske skulle kunna fungera med vattenspruta när hon är där och slickar?

Vi håller undan all plast så långt det går. Men de gånger man har glömt något framme så är det sjuuuukt irriterande med det där ljudet. Riktigt så att det kryper i skinnet. ;) *rysa*

Sv: Slicka plastpåsar

Nu har vi ju försökt plocka bort all plast, men vill som inte plocka bort den som sitter i papperskorgen under databordet, så där är hon ju och slickar lite titt som tätt.

Jag håller med, det låter ju så gräsligt. Jag känner hur ryggraden krullar ihop sig av förskräckelse.:p

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 006
Senast: Efwa
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 022
Hundhälsa Jag skrev en tråd tidigare om min 3åriga Beauceronhanne, som lagt sig till med en lite irriterande ovana, nämligen att "slicka" eller...
Svar
8
· Visningar
30 128
Senast: SysterYster
·
Övr. Hund Den lilla ligisten har plötsligt drabbat av akut förstörelselusta. Säkert för jag skrev att han 'minsann inte äter upp saker' i en annan...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30