Slemproppen

CosmicQueen

Trådstartare
Har förstått att den kan släppa olika länge innan fölning? Men vad är normalt eg? Samma dag, dagen innan eller vad :confused:
Någon som vet...

Detta gäller en förstföderska som gått över 14 dgr o slemproppen har gått idag.

Ursäkta okunnig...men vad är slemproppen? :confused: Kan du inte förklara?

Förlåt att jag lånar din tråd! *ber om ursäkt*

//Alice

Jag är inte heller så insatt.. :angel:
Men som jag förstått det så är det en "propp" som suttit vid livmoderhalsen(?) för att skydda.
Sedan när värkarna börjar, eller tidigare så släpper den...

Ytterligare en korkad fråga *varning*: Hur ser man att den släppt?

//Alice - nyfiken i en strut

Tack! :bow:

Hoppas du slipper din väntan nu då och att queen ploppar ut fölisen. Följer din väntan med spänning...*håller tummarna*

//Alice

På stoet som fölade när Domino och jag var iväg i helgen så såg vi aldrig slemproppen släppa. Däremot så låg den två meter ifrån platsen där stoet lade sig ner och fölade, så jag antar att den släppte ganska tätt inpå fölningen.... Vi missade proppen, Domino missade tyvärr fölningen, jag såg den däremot!! Min andra fölning!!

Tror att det kan vara dags rätt snart om slemproppen släppt. På det här stoet såg det ut som en (ursäkta alla kräsmagade) mjölkspya.... slemmig, vit och ganska stor, som ett mjölkpaket ungefär.

Två timmar tidigare när vi var nere och vattnade stona hade hon inte släppt den. Då var hon torr, men nersläppt.

Hoppas det kommer nu då!!!

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 832
Senast: jemeni
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar