Slemproppen har gått!

Sv: Slemproppen har gått!

*kl*

Grattis! :bump:
Hoppas ni båda mår bra!
 
Sv: Slemproppen har gått!

Lille Loke hade bestämt sig för att komma ut söndágen den 16 sept kl 19.32 på östra sjukhuset göteborg.

det började ju med att slemproppen gick på lördag morron och på eftermiddagen såg jag att det var blodblandat. runt 11 tiden på kvällen så gick vattnet.
vi åkte in till östra på kontroll. men vi blev hemskickade igen för jag hade tydligen inte öppnat mig.

när vi väl kommit hem gick det en halvtimme timme tills värkarna började. då var kl runt 2 på natten nån gång skulle jag tro.
jag var hemma och kved mig av de smärtsamma värkarna ända tills runt 8 på morran på söndagen då jag nästan fick order av min fars sambo att åka in igen.

innan dess hade jag ringt förlossningen 2 ggr och prata med dom mewn dom sa att jag inte behövde komma in för det lät inte som ja hade ont sa dom. men va fan, ska man skrika i telefonen då eller?

efter att min fars sambo ringde och tjatade på dom sa dom att jag borde kanske komma in. sagt och gjort. när jag var där inne så satte dom på mig en grej som kolla hjärtljudet, men dom kolla inte hur långt jag hade öppnat mig förräns efter nån timme då ja förklarade att det gjorde väldigt ont.

jag brukar hålla inne med att visa smärta, jag kopplar bara bort den helt enkelt därför trodde hon inte jag hade kommit så långt. det visade sig att jag var 5 cm öppen redan. inte undra på att ja hade så ont hemma.

jag fick bedövning och sen var det bra. själva krystningstiden med att få ut honom var ca en timme sa dom. j
ag kom in på sjukan runt 8 på morran och han var ute halv åtta på kvällen.

dom sat ill mig att det gick väldans fort för att vara första gången. och jag är tydligen fantastisk på att föda barn säger dom.:D

dessvärre gjorde han skada på mig när han kom ut så jag fick åka in på operation och sy. jag skulle bara bedövas men den tog inte så dom fick söva ner mig.

jag vaknade upp helt groggy och sen körde dom mig till min son och min sambo. min sambo var där hela tiden. utan honom vet ja inte hur ja skulle klarat det.

jag blev sängliggandes i stort sett hela dan efter, måndagen då och hade mycket svårt att gå. på tisdagen var det mycket lättare och nu har vi precis kommit hem med vår son.....är fortfarande ganska svag.
kan tillägga att min sambo fyller år idag.. vilken present!
har bilder, men har inte hunnit lägga in dom än, kommer senare.
 
Sv: Slemproppen har gått!

DEt lät ju ha gått hyfsat smidigt.. Men för mig så gick det skitfort..
Jag vet inte vad som är normalt för en förstföderska, även om jag var det..

Du måste visa bilder sen, är nyfiken på hur den lille ser ut=)
Vilket härligt namn:love:

Ännu en gånt GRATTIS!!:bump:
 
Sv: Slemproppen har gått!

Loke är ett jättefint namn:love:!


Vad bra att det gick så pass bra, och att ni mår bra båda två!
 
Sv: Slemproppen har gått!

jag mår hyffast bra. känner mig varm hela tiden, som att jag har feber, och ganska svag. kan inte gå längre sträckor pga att ja sprack. besvär med toabesök osv. men allt det där hör ju till. loke är värd allt det där.....
 
Sv: Slemproppen har gått!

Tips: Har du bidédusch hemma, eller sitter toastolen nära duschen? Att spola lite ljummet vatten över hela underlivet medan man gör toalett är UNDERBART skönt första tiden!
 
Sv: Slemproppen har gått!

tyvärr så är handfatet mellan toan å badkaret...men de funkar med blött papper....
 
Sv: Slemproppen har gått!

14912760.jpg


min Loke

14912759.jpg
 
Sv: Slemproppen har gått!

Fin han ser ut. Hoppas du mår bättre, du skall inte ha feber, kolla det.
Ammar du?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 930
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: falukorw
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 648
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 096
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp