Slem i lungorna?

S

Sock

Vår ponny har alltid varit dammkänslig och hostat lite, men inte så det har varit något stort problem. Men idag på morgonen andades han så hela magen rörde sig och det väste i näsborrarna när han andades. Det lät som om han var täppt i näsan. Ska ringa vet. imorgon, men finns det något jag kan göra så länge?

Sv: Slem i lungorna?

Tycker att du ska kont. vet omg.
Våran ena travare hade slem i lungorna utan att han har hostat el snorat,andades också med hela buken.Har gått på Fabrol nu o skall på återb. i dagarna.

Nej, tänkte inte på att tempa, bra idè, ska nog göra det. Fast brukar de ha högre temp?
Missade telefon tiden, därför kunde jag inte ringa. men det kanske inte gör någon större skillnad om han får behandling idag eller imorgon?

Man kan väl kontakta veterinär även fast telefontiden är över??? Till t ex Strömsholm kan man ringa dygnet runt...

Ring vet. på en gång.
Ju fortare behandlingen sätts in desto större chans att hästen blir återställd. Det kan bli kroniskt.

Mehl skrev:
Tycker att du ska kont. vet omg.
Våran ena travare hade slem i lungorna utan att han har hostat el snorat,andades också med hela buken.Har gått på Fabrol nu o skall på återb. i dagarna.

Har din häst blivit bättre? Hur länge har han gått på Fabrol? Tror du att du måste fortsätta att behandla?

Vet. kommer idag. Verkar som om jag har värsta otursveckan,:eek: nu är en av hundarna också sjuk i ungefär samma symtom...

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Murray
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 139
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama