Slarviga hovslagaren...

L

Lollo25

var nog trött när han skodde pållen idag för han glömde sätta på ena snösulan så nu har han bara en , på h.f och ej på v.f. Tänkte bara höra att det inte är någon fara att han går med en st fram till nästa skoning...

Sv: Slarviga hovslagaren...

Men herregud vilken slarver! För hästens skull gör det inte mer än att den får snösulor på den hov som är utan, men personligen skulle jag aldrig acceptera att min hovis gjorde en sådan miss! Ring och förklara att det är bara att komma tillbaka och börja om!

Jag skulle oxå ringa å be hovis komma tillbaka.. Du har ju betalat för att få på två sulor.

ring och be honom att göra om det.. DU är kunden och det är du som har betalat för tjänsten....

En tjej berättade att man kan skära till glasslock så att dom är ngt större än innerdiametern på skon och peta i/under skon. Kanske skulle vara nåt att testa.

Slarvigt av hovis, men jag hade nog tvekat att göra nya sömhål för att få på en sula till. Hade nog krävt rabatt och skott om lite tidigare istället.

varför nya sömhål?

Det är bara till att plocka av skon och när man sätter på den igen så sömmar man om den i samma sömhål igen.

Mvh
Camilla

Min hade inga gängor i broddhålen.....:crazy: han kom snabbt tillbaka och tvingade in brodden i alla fall :cool: och det funkar ännu.

Självklart skall hästen få sin snösula, det man inte har i huvudet får man ha i benen/bilen. Ring din hovslagare och se till så att denne åtgärdar detta, varför skall du betala för något som inte har gjorts.
Misstag kan alla göra, men det går ju även att rätta till.;)

Nej det är en gammal snösula inte betalat för den i år. Jag skulle kunna ta bort skon själv och lägga på sulan men har tyvärr inga vertyg. Tror han ska sko den andra hästen i stallet om ett par veckor då får han väl lägga på den.

Men även om du inte betalat för själva sulan så skulle han ju slå dit den, vilket han inte gjort och då får han väl snällt komma tillbaka? Vet inte hur din hovis är men med mina har det aldrig varit några problem att återkomma om något blev galet...

Min hade helt klart plockat av skon igen o lagt på den igen, denna gång med snösulan på. Jag hade inte ens behövt säga något. Han hade även gjort det om jag själv hade missat det o inte kommit på det förrän han redan hade skott första hoven.

Lollo25 skrev:
var nog trött när han skodde pållen idag för han glömde sätta på ena snösulan så nu har han bara en , på h.f och ej på v.f. Tänkte bara höra att det inte är någon fara att han går med en st fram till nästa skoning...

Kalla tillbaka hovslagaren. Så får man ju inte göra. Förmodar att du betalade ordinarie pris.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 971
Senast: Meglio
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 861
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: ginnies
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka