slår ihop benen

J

Josse58

ägaren till pållen jag rider har sagt att han inte behöver benskydd.. men jag får ha om jag vill ha. men nu är det så här att jag var ute och funder apå de.. om jag skulle skaffa, i förebyggande syfte, man vet ju aldrig. men sedan hörde jag att han slog ihop, och antog att det var bakhovarna han slog ihop (hördes som när hästar träffar ex. en sten me hovarna) så vad tycker ni jag ska göra? skaffa bakbensskydd ? eller både och ?

Sv: slår ihop benen

Menar du typ som när de smider (slår ihop fram med bakbenen) ?

Det kan ju vara en fråga om balans om det gör det , men om jag märker att hästen skulle göra det uppreppade ggr skulle jag defentivt skaffa benskydd.

Sv: slår ihop benen

Menar du typ som när de smider (slår ihop fram med bakbenen) ?

Det kan ju vara en fråga om balans om det gör det , men om jag märker att hästen skulle göra det uppreppade ggr skulle jag defentivt skaffa benskydd.

hmm, ja, balans skulle han brhöva mer, ngt tips på de ?

men ja, ja funderar också åp benskydd...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
2 726
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 742
Träning Jag har en ponny med mycket arab i sig, kort rygg och relativt långa ben. När han travar på tygeln slår han ibland i yttre benparets...
Svar
12
· Visningar
7 200
Senast: Undret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama