slår ihop bakhovarna...

Sv: slår ihop bakhovarna...

Min häst är lite hjulbent bak och kan knocka i bakhovarna i varandra ibland. Men som charmant sa, det finns många orsaker.

jaja, jag förstår att det inte finns bara EN orsak till detta, som gäller för alla hästar, jag ville mest höra lite allmänt varför era hästar gör såhär!

jag skrev ju varför min gjorde det?

Blev lite fundersam eftersom du svarat på mitt inlägg, men då förstår jag ;)

Felriktade hovar
Låsningar i kroppen
Hälta
Som Jo Jumbo skrev,hjulbenthet elelr andra"deformeringar" på benen

Du har ingen bild elelr film på din häst??

Är det verkligen bakhovarna som slår ihop med varandra, eller kan det vara så att det är fram och bakhovarna som slår ihop. I det fallet beror det på obalans och kan endast åtgärdas med rätt träning. Brukar inte vara helt ovanligt speciellt hos unghästar.

min nuvarande ponny slog när jag fick honom ihop bakhovarna pga att han var snett musklad. När han "gick snett" slog de emot varandra.

Liknande trådar

Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: Breaktown
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
690
Senast: Red_Chili
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama