S
Svalan
Jag har märkt att när jag travar, i mellantempo främst, både på tävling och träning att bakhovarna liksom slår i på något sätt. Jag vet inte var det kan bero på, men det låter som om man slår två järnklumpar ihop ungefär.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där har jag också funderat över! Intressant om vi kan få en liten diskussion!marijaa skrev:Är det inte konstigt att inte fler hovslagare bryr sig om att kolla hur hästen rör sig? eller är det självklart att de ser det i hovens/skons slitningar?
Boj skrev:Det kallas för att hästen smider, varför? Dels kan ju faktiskt hästen behöva bli balanserad genom skoningen, men även du som ryttare påverkar detta mycket. Hästen smider när den blir för lång och osamlad, då tappar den balansen. Just att din häst smider i mellantempo, kan bero på att din häst inte är färdig för just det ännu. Det fattas muskler och ork helt enkelt.
marijaa skrev:Är det inte konstigt att inte fler hovslagare bryr sig om att kolla hur hästen rör sig? eller är det självklart att de ser det i hovens/skons slitningar?