Släpper SJUKT mycket hår

Wysiwyg

Trådstartare
Min gamla (14 år) kisse fäller SJUKT mycket päls. Spelar ingen roll om jag borstar och borstar och borstar och borstar, det blir knappt bättre. Eller ja, bättre blir det ju men inte BRA. Sitter hon på soffan är den alldeles vidhårig efteråt. Klappar man henne flyger det hår runt ansiktet på en.

Så, vad kan man göra åt det här? Är det bara att stilla acceptera? Finns det tillskott? Kan man raka av dem pälsen? Seriöst?

(Enda anledningen till att det här stör mig till den milda grad att jag funderar på att raka av henne pälsen är att jag ska flytta till Uppsala i höst och dit kan hon inte följa med om jag inte får pälsfällningen under kontroll :()
 
Sv: Släpper SJUKT mycket hår

Är det bara nu i högsommarvärmen? (tom mina korater som resten av året knappt fäller yr hår nu...)

Har det kommit plötsligt? Är hon kollad hos vet?

Vad ger du för foder? Det gör enorm skillnad om man ger en kost baserad på animalier eller en mestadels vegetabilisk "skräpmat".

För att bli av med pälsen är furminator det bästa redskap man kan tänka sig. Dyr, men lätt vårt det.

Om det kommit nyligen är det hälsoläget som kan vara lite oroväckande, pälskvalitén blir sämre vid många sjukdomstillstånd och på gamla katter kan både det ena och det andra komma smygande.
 
Sv: Släpper SJUKT mycket hår

Hej jag hittade en mycket bra "kopia" som jag testat och som kostade under halva priset mot furminator. Den var otroligt bra för all päls på alla djur hemma. ferminator.net hette sidan och jag kan verkligen rekkommedera den. Furminator var för dyr tyckte jag... Lycka till..
/Petra
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu har mina katter börjat fälla. Båda är korthåriga men den ena har en väldigt "fluffig" päls. Underbar att ta på men guuuud vad han...
Svar
5
· Visningar
3 451
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp