släppa ihop katter igen?

FadeAway

Trådstartare
Jag har ev erbjudit att vi ska vara kattvakt åt en kattflicka under jul och nyår. Hon är kullsyskon med våra två katter och de har bott i hop tills de var ca 20 veckor. Är det sannolikt att detta ska gå utan större problem? De har i dagsläget varit ifrån varandra ca 4 veckor. Eller bör man lösa detta på annat sätt?

Sv: släppa ihop katter igen?

Jag tror inte att det skulle innebära så jättestora problem. Katterna är ju fortfarande rätt så unga..
Kanske blir det lite gruff, men det går över..

Jag tror inte att det skulle vara något problem. Det var ju inte så länge sen som dom skilldes åt och dom är ju inte så gammla.
Dom kommer säkert att ha jättekul ihop och leka med varandra! :banana:

Skulle de inte gilla varandra så brukar de ju oftast inte bli några större bråk ändå. När vi skaffade nummer 2 blev det lite fräsande och lite labbar emellanåt, men för det mesta höll de sig på sin kant. Skulle det absolut inte funka så får man ju ta det då, man kan ju i värsta fall dela dem i olika rum/delar av huset. Men troligtvis känner de igen varandra.

Hoppas det går bra.:laugh:

Ja vi hoppas att de känner igen varandra och får ett par roliga veckor. :D

Jag tror inte det är något problem. Vi har två vuxna katter och har flera gånger varit kattvakt åt brors två-åriga katt. I början var det lite sura miner men nu leker dom med varandra. :)

Det borde kunna gå bra, men ha en back-up för säkerhetsskull (tex ett rum där den extra katten kan vara.

I tonåren är de känsliga för förändringar, och i värsta fall är alla tre pubertetsgriniga samtidigt. Då är det inte roligt... Är alla tre kastrerade bör det inte vara några större problem.

Jag tycker inte man kan anse att de känner varandra när de flyttat isär som unga och sedan inte träffats på ett par månader. Det är en period när mycket händer i kattens psyke, och katter från en annat hushåll luktar inte längre likadant.

Våra katter kommer vara kastrerade tills dess. Den tredje katten kan jag inte svara för om den kommer vara kastrerad då. Hittar ägaren någon annan som passar katten så kommer den inte komma hit vi är mest en back-up.

nej det tror jag inte. jag har flera katter som bott ihop under en tid och då varit vänner, även mamma/unge, och dom verkar inte känna igen varann om dom skiljs åt och sen återförenas nåt år senare.

mina har varit rädda/arga i början och det har tagit tid innan dom blev vänner igen.

dock är det ju sällan att tama kastrerade katter flyger på varann och slåss, dom nöjer sig med att morra och blänga argt på inkräktaren. :p

Vi har nu släppt samman dem och de verkar känna igen varandra. Inte ett endaste fräsande. De leker och äter i hop. :D

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 468
Senast: Kaching
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
638
Senast: Lillefrun
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 132
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 785
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund