Släppa ihop kaniner eller inte?!?!??!

X

Xanthine

Jag hade tidigare 2 kanin honor, varav den ena dog. Skaffade därför två som kaninungar som skulle hålla min Gumman sällskap, eftersom hon verkade så ensam när Stumpan dog.

De som nu anlände för en månad sedan är 2 dvärgvädurar vid namn Edit och Asta. De bor i angränsande häng till Gumman. Alla kaninerna är flickor!

Vi har dock inte vågat släppa samman dem ännu. Gumman verkar vara smått vresig vid de tillfällen vi har försökt, och har då försökt att attackera de små.

Idag gjordes ett nytt försök, Gumman var då måttligt intresserad av de små yrvädrena som hoppade runt och var lekfulla.

Frågan är, vågar jag släppa ihop alla på "heltid"?!?! Eller ska Gumman fortsätta vara eremit?!?!?

Sv: Släppa ihop kaniner eller inte?!?!??!

Låt henne bo själv om hon vill det.
Alla kaniner går inte automatiskt ihop, oavsett kön, precis som med oss människor.
Vissa gillar man, andra inte.

Sv: Släppa ihop kaniner eller inte?!?!??!

Hej! Det som är underligt är att hon har blivit smått deppig sedan hon blev ensam.... Det är därför det känns som att hon vill ha sällskap. Men då kanske detta sällskap inte duger?

Liknande trådar

Övr. Djur 1) Finns det något bra, seriöst och framför allt unnigt kaninforum (FB-grupp el dyl) som kan rekommenderas? 2) Kanske någon här på Buke...
Svar
3
· Visningar
1 346
Senast: Blyger
·
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 546
Senast: Blyger
·
T
Däggdjur Hej allihopa =) Har 2 kaniner som bott tillsammans i ca 2 år (sen dom va små) Det är en hane (kastrerad) och en hona. NU har vi inte...
Svar
5
· Visningar
1 505
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama