Sv: Släppa ihop hästar!
hehe fast det är inget som de bryr sig om, om de har hästkompisar brevid..
Och hur tusan vet du det? Att påstå att ett utpräglat flockdjur inte bryr sig om att den inte får socalt umgänge med en artfränd är korkat och visar på extrem dålig insikt om sin hästs behov! Att tro att hästar i angränsande hagar skulle räcka är helt absurt, hästar har behov av närkontakt , någon att leka och klia på!
Sen är dte bra så de inte blir så himlans hästsällskapssjuka..
Dvs det är bra att de inte får leva ett normalt hästliv med kompisar.
Jag kan inte låta bli att undra, Får dina barn inte leka med andra barn heller eftersom de blir så sällskapssjuka då?
Eller det kanske räcker för dina barn att stta inne och titta ut genom fönstret på de andra barnen när det lekar utanför?
Ja herregud att vissa ska ha häst!
Till TS :
Det finns situationer där man av olika skäl måste ha en häst ensam!
Att man själv är orolig för skador tillhör inte en av de situatoner där det är ett alternatv.
Hästar mår inte bra utan sällskap , oavsett hur gärna deras ägare vill tro det och har man egna normala hästar kan jag inte ens förstå att man överväger att ha dem ensamma utan att ens prova släppa ihop dem, särskilt när det i 99.9% av fallen går utmärkt.
Ibland är oturen framme ändå men det händer dagligen olyckor under ridning, transportering etc och inte tusan låter folk bli att transportera eller rida sina hästar för det.
Jag förstår att man kan vara orolg över nya ihopsläpp , det är även jag , men aldrig att jag i min vildaste fantasi skulle låta min oro gå ut över hästarnas grundläggande behov.
Ensamma hästar är inte lyckliga hästar, bara mer eller mindre olyckliga!