Hej! Jag har köpt ett islandssto som ska gå ihop med två andra islandshästar, ett sto och en valack. De gick bredvid varandra i hagarna under ca ett och halvt dygn. Då prövade vi släppa ihop dem. Det gick bra med stona men valacken blev ilsken. Han jagade henne, högg efter henne och försöka hoppa upp på henne. Han hade ett ilsket uttryck med öronen bakåt. Vi lyckades få bort honom. Mitt sto blev riven på sidorna av hans sko sömmar. Tack och lov bara ytliga skador. Nu är jag livrädd för att släppa ihop dem. Behöver tips, råd och lugnande ord... Status idag nästan 5 dgr senare. De går i hagarna bredvid varandra. Valacken verkar lugnare men gör dock utfall mot henne på andra sidan med öronen bakåt och ser ilsk ut. Mitt sto har aldrig gått själv, orolig för att hon ska må dåligt. Men hon ser inte ut att må dåligt...en annan sak som kanske kan göra påverkan. Då vi tog isär dem vid bråket så upptäckte jag att mitt sto var brunstigt. Kan detta vata med och påverka. Hjälp! Hur ska jag agera nu framåt. När vågar man prova igen? Vad bör jag tänka på? Jag har inget annat stall och det är dessa hästar hon har. Vi har inga stallboxar utan ett hus där de kan gå in i vinter i vinterhagen. Tacksam för all hjälp. Med vänlig hälsning Zappa