Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min kompis släppte ihop hennes hamstrar, det gick jättebra. Det finns inget som säger att det inte går.
Dessutom står det i svensk djurskyddslag att hamstrar inte ska bo tillsammans.Min kompis släppte ihop hennes hamstrar, det gick jättebra. Det finns inget som säger att det inte går.
Ska du sitta och vakta dem hela tiden medan de träffar varandra?Eftersom att mina hamstrar är så små så slåss de inte så hårt direkt, och inte mycket när jag släpper ihop de, de kan slåss lite, sen luktar de på varandra och sitter bredvid varandra och äter. Inte så himla våldsamt va?
Dom slåss inte hårt om du jämför dig själv/hamster, men de slåss hårt med varandra.Eftersom att mina hamstrar är så små så slåss de inte så hårt direkt, och inte mycket när jag släpper ihop de, de kan slåss lite, sen luktar de på varandra och sitter bredvid varandra och äter. Inte så himla våldsamt va?
Dessutom står det i svensk djurskyddslag att hamstrar inte ska bo tillsammans.
Har en kompis som hade typ tre dvärghamstrar ihop (15år sen), det gick kanonbra i flera månader. Men en dag en dog till synes av ingen orsak, kvar var två som fungerade ihop. En dag var det bara en hamster kvar i buren, hon var väldigt mätt.
Risken är stor att du kommer ha endast en hamster kvar efter ett dygn eller så. De är rovdjur som ska vara ensamma. De dödar och äter upp varandra om de kommer in på varandras revir.
Hamstrar är allätare, dvs både animaliskt och vegetariskt ska finnas i kosten.Det här var typ världens mindfuck för mig. Jag har nog trott att alla gnagare äter gräs och växter och sånt. Känner mig sjukt dum nu... Och känner att jag måste läsa lite mer om hamster fastän det inte finns och förmodligen aldrig kommer att finnas någon hemma hos mig.
Ja, alltså de är ju gnagare, men för att vara gnagare så är de ju även rovdjur. De jagar insekter, äter säkert fågelägg och jagar ödlor och sånt i det vilda. Det är ju inte som marsvin eller harar som springer runt och tuggar gräs i det vilda och i fångenskap.Det här var typ världens mindfuck för mig. Jag har nog trott att alla gnagare äter gräs och växter och sånt. Känner mig sjukt dum nu... Och känner att jag måste läsa lite mer om hamster fastän det inte finns och förmodligen aldrig kommer att finnas någon hemma hos mig.