Släpp kaninerna loss det är vår!!

Scandi

Trådstartare
BILDBOMB! Fint väder nu i helgen så inne-ninisarna fick komma ut å skutta en hel del i trädgården. Helt sjövilda rusade de runt och sprattlade i ren glädje! xD och smaskade på ALLT!

s6q2as.jpg

o94qh1.jpg

2nvco74.jpg

2vtv8lf.jpg

Tuss. Till och med ulltussen rörde lite på sig ;D

Senast ändrad:
Sv: Släpp kaninerna loss det är vår!!

2le53pt.jpg

2870huc.jpg

15qubyc.jpg

2w38inq.jpg

Konohamaru.

Mja, tussen och koni hamnade inte i slagsmål igen iallafall, men ett par arga nosningar och blickar blev det :O

zkjszr.jpg

ru1z60.jpg

2mqssrd.jpg

2yzkj80.jpg

Snuffan gottade sig! :love:
klippningen fick hon för att hon behövde toppas pga sträv päls :S sen gick det käpprätt åt fanders och på den vägen var det... tur att hon inte fattar det här med speglar för då hade jag nog fått STYK! :O

1z4z7me.jpg

Hunden var med han också, i vanlig ordning och höll koll på buskaninerna :D

Aww, såå söta ninor!!! :love: *Kan inte bestämma mig för vem som är sötast* :D

Aww, såå söta ninor!!! :love: *Kan inte bestämma mig för vem som är sötast* :D

Thihiii :D, brukar säga att den jag klappar på för tillfället är fiiiiinast. under förutsättning att de andra inte hör... ;D

fina! varför har du halsband på dom??

:) Jo, har katthalsband med bjällror på dem (sådana som löser ut vid ryck såklart), har nämligen en ganska stor trädgård och kaninerna springer åt alla håll och kanter. Det blir helt enkelt lättare för mig och hunden att hålla reda på vart de är när det plingar om dem hela tiden. Det står även telefon nummer och namn i halsbanden ifall det skulle hända att en kanin skulle lyckas smita iallafall :( Man kan aldrig vara nog försiktig.

Jag har planer på kanin:) ´men undrar hur lyckas ni ha dom lösa ? utan att dom hoppar bort :O

Tacksam för svar!

Jag har planer på kanin:) ´men undrar hur lyckas ni ha dom lösa ? utan att dom hoppar bort :O

Tacksam för svar!

Jag vänjde min kanin vid att vara ute i trädgården så fort hon kom hem till oss ungefär. När hon var liten var hon väldigt lätt att passa upp, hoppade mest bara omkring som en tokig och blev trött snabbt.

Numera får man passa upp - rätt som det är kan hon nämligen ha sprungit igenom häcken till grannens tomt eller i värsta fall ut på vägen. Hittar hon dock ett hål att gräva i så kan hon stanna på den platsen i sex timmar.. Men, jag gillar inte att ha henne i trädgården med tanke på vilken risk hon löper av att springa ut på gatan.

Tar istället med henne till stallet där det inte finns någon risk för bilar och ytorna är väldigt stora, det går helt enkelt inte att hon försvinner från synfältet. Men jag har bara ute henne på områden jag känner till till 100%, så skulle hon hoppa ut i bushen så vet jag att hon ändå inte kan försvinna någonstans. Men jag är såklart fort framme om jag ser att hon försöker "rymma" ;)

Sen beror det väl lite på hur individen är. Min förrförra var en sådan som bara sprang som en galning om han lyckades komma utanför huset. Det var ingen idé att ens försöka ha honom lös. Men denna jag har nu blir lite skraj om inte jag följer med henne, vid minsta lilla hot så kommer hon flygandes och farandes tillbaka till mig.

Mitt tips är att vänja kaninen vid att vara lös så snabbt som möjligt. Det kan ju hända att den försöker rymma, men du får vara snabbt framme och hindra den. Du kan även testa att ta med den till stora ytor (ängar exempelvis) och se hur det går, rimligtvis bör den inte springa iväg från dig, utan se dig som den trygga punkten. Själv skulle jag nog inte testa det utan att ha en god relation med kaninen. De springer förvisso inte så jättesnabbt om de springer iväg, men.. Har du en inhängnad tomt är det förmodligen det säkraste och bästa.

Långt svar, sorry :p

Åh vad härliga bilder! Jag släppte ut mina i utegården i torsdags tror jag det var. Att dom njöt! Särskilt bebisarna på 3 veckor.

090423.gif

090424.jpg

090425.jpg

090426.jpg

090427.jpg

090428.jpg

090429.jpg

Åååååååh bäääbisaaaaar!!! :love: gud vilka sötnosar! Vem är mamman?
Din svartvita påminner lite om min allra första kanin, jättefin!

Tog lite kort idag också. Tuss satt mest och tjurade under mattes stol så blev inga kort på honom xD
xljtjc.jpg
29bkevm.jpg

Åååååååh bäääbisaaaaar!!! :love: gud vilka sötnosar! Vem är mamman?
Din svartvita påminner lite om min allra första kanin, jättefin!

Ja dom är skitsöta =)

Den silvriga är mamman (stora silver). Mamman är svart-silver och pappan ( också stora silver) är viltgrå-silver. Så alla ungarna blir silriga sen när dom blir större.

Den svart-vita, Klara, fick 11 ungar i lördags och Hedvig, belgiska jätten fick 10. Så nu har vi 27 bebisar :eek::D Kommer bli fullt i kaningården.

Liknande trådar

Däggdjur Vi ska snart flytta och jag vill gärna ha min kanin ute året runt i en kaninhage där han får skutta mer, som det är idag så känns det...
Svar
14
· Visningar
4 104
Senast: Jenka
·
Däggdjur Bråkstakarna från v: Snuffan, Konohamaru och Tuss. Sitter nu med Tuss och Snuffan i sängen och myser :love: dessa två går lösa dygnet...
Svar
11
· Visningar
1 422
Senast: Scandi
·
Däggdjur Jag har ett dilemma. Ska jag ha kaninerna ute eller inne i vinter? Just nu bor de inne, kaninerna bor på ca 4 kvadrat, och det...
2
Svar
21
· Visningar
2 790
Senast: MinIan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar