slapp hud o bristningar *VARNING*

_Skifting_

Trådstartare
Hej hej.. nu kommer jag att blotta mig här.. jag har nämligen ett litet problem med min kropp.. Jag gick upp 30kg under min grav, för 9mån sen... Men fick MASSOR med bristningar... visst det kan jag väl leva med men huden.... vad ska jag göra med all hud??
Jag är väl hyftat vältränad, har gått ner 24kg av de 30, så har ju några till... Har ganska starka magmuskler osv, men inget syns för det är en stor, plöffsig muffins uppe på... det är inte fett, bara hud...
jag drar st. 30 i byxor, men för att det inte ska "välla över" så får jag ha st. 32, men då tappar jag byxorna istället... Jag håller på med mina sittups, och en massa andra träningsgrejor för magen, stussen och låren, men inget hjälper..

Har ni några tips..??

*VARNING*Varnar nu för dessa bilder!!*VARNING*

26457058.jpg


26457083.jpg


26457181.jpg
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Har också en sån mage. Så vill gärn aha tips jag också. Har dock märkt sen jag börja gå minst 1 timme om dan att det försvinner sakta men säkert. Lycka till.
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

varning för starka bilder!:D
så farligt var det väl inte?
För att få bort magen måste du bli av med lite mer fett, kan nästan garantera att det drar ihop sig om du motionerar lite mer. Märker det på mig själv att om jag blir för slö och slapp så sätter det sog på magen men det går att få bort är bara väldigt väldigt jobbigt.

Annars kan man göra bukplastik om man vill lägga sig under kniven.:p
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Varning? Jag tycker det ser fullt normalt ut!

Huden är ju svår, den kan man ju inte träna, men dina bristningar ser ut att vara ganska mörka fortfarande de blir väl ljusa när de läker? (Mina bristningar är nu i alla fall hudfärgade) Sen är väl huden där bristningarna är inte elastisk? (Tyckte någon tatuerare pratade om det på Miami inc....) då kan ju faktiskt inte huden dra ihop sig som den såg ut innan.

Jag tycker du ska fortsätta som du gör idag. Det tar ju faktiskt lång tid att återhämta sig.
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

fortsätt motioner och träna rygg och mage, ger det inte med sig gör en bukplastikoperation ser ut som du kan ha diastasis recti (delade magmuskler).... Men ge det lite mer tid och kämpa på tills du är i målvikten och viktstabil innan ev operation!
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

fortsätt motioner och träna rygg och mage, ger det inte med sig gör en bukplastikoperation ser ut som du kan ha diastasis recti (delade magmuskler).... Men ge det lite mer tid och kämpa på tills du är i målvikten och viktstabil innan ev operation!

Rasmus var över 1 år innan mina magmuskler drog ihop sig till "okey" jag har fortfarande ett mellanrum men det är litet och blir mindre och mindre.
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Läste just idag en fråga till Paolo Roberto om hur man blir av med magen, enligt honom så går det inte att punktförbränna. Det bästa sättet var att jogga eller springa.

Suck, jag som avskyr att springa... Men jag vill inte ha kvar magen heller
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Jag ser likadan ut fast MYCKET värre, fortfarande 4 år efter senaste graviditeten. Nu är jag ju höggravid igen och inte ens min höggravida mage fyller ut huden helt, jag har en hudpåse hänger nedanför magen nu också. En tröst är dock att jag inte fått några som helst "nya" bristningar, utan de gamla räcker till alldeles utmärkt... :angel:

Grejen är att vissa kvinnor har bra elasticitet i huden och då drar huden ihop sig som den ska.
Andra av oss har kass elasticitet och då drar huden inte ihop sig vad vi än gör. Blir magmusklerna strama och snygga, så hänger huden ändå som en påse utanpå. Vi som saknar den elasticiteten har också ofta mycket bristningar.

Jag själv bär på en rejäl övervikt också, utöver min hudpåse. Min plan är att OM jag lyckas bli av med (merparten av) övervikten så kommer jag be om hjälp med hudplastik. Jag vet ingen annan utväg.
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

hudplastik, magplastik... plastik plastik. Det var tusan vad ytliga människor är. Här är mitt råd: Motionera och jobba på din självkänsla. Ge fasen i plastikoperationer! Dessa anser jag är helt ok för folk som verkligen behöver det, men du? Seriöst, lägg av. Har man fått barn så har man! Du springer väl ändå inte omkring med bar mage överallt? Har själv en 6-årig tjej och min mage är fortfarande totalt annorlunda än före min graviditet, och den lär aldrig bli densamma. Men har man gjort något stort (bokstavligen) så borde det väl synas? På alla?! Jag har träffat EN enda mamma HELT utan bristningar, slapp hud, extra fett etc och hon fick barn tre månader för tidigt. Så som sagt, jobba på självkänslan istället för att plåga dig själv. Lycka till!
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

:rofl:

Först ett garv. Sen ett: Många ggr plastikopererar man sig inte för estetiken enbart utan även pga medicinska besvär som att tarmar hamnar i kläm mellan magmusklerna, svamp och skav, oförmåga att ha normala kläder utan att börja blöda på magen?

Nu har ju inte trådstartaren direkt stor mage, den kommer säkert dra ihop sig fint :) Och jag tycker ingen annan har rätt att döma om folk opererar sig eller inte. Folks egna val. Så jag svarar: Ge fan i att predika folk får göra som dom vill!

/stolt över min opererade mage :)
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Och även jag är stolt över min bukplastik-op:ade mage.

Hade jag inte gjort den op:en så hade jag plågat mig långt mer än den korta tid det tar att återhämta sig.

Precis som filiduttan säger; svamp, skav, inga kläder som passar etc. Låter det mysigt tycker du? :grin:

kom igen den dagen du själv har 3,5 kg överskottshud :grin:
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

hudplastik, magplastik... plastik plastik. Det var tusan vad ytliga människor är. Här är mitt råd: Motionera och jobba på din självkänsla. Ge fasen i plastikoperationer! Dessa anser jag är helt ok för folk som verkligen behöver det, men du? Seriöst, lägg av. Har man fått barn så har man! Du springer väl ändå inte omkring med bar mage överallt? Har själv en 6-årig tjej och min mage är fortfarande totalt annorlunda än före min graviditet, och den lär aldrig bli densamma. Men har man gjort något stort (bokstavligen) så borde det väl synas? På alla?! Jag har träffat EN enda mamma HELT utan bristningar, slapp hud, extra fett etc och hon fick barn tre månader för tidigt. Så som sagt, jobba på självkänslan istället för att plåga dig själv. Lycka till!
Du, jag behöver inte jobba ett dugg på min självkänsla. Hade det bara berott på det så hade jag aldrig opererat mig. Jag skäms inte för hur jag ser ut, även om jag är tämligen lik min dansande flodis...
Däremot lider jag oerhört av att ha svampinfektioner under mina hudpåsar. Svampinfektionerna uppstår pga att det blir för tätt när hud hänger över hud, det liksom andas inte något där då. Jag gör så gott jag kan för att hålla det borta, men det kommer och går ändå.
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

En fråga: Hur motionerar man bort överskottsskinn??
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Jag tycker du är jättefin och skulle vara glad om jag var så fin:love:

Jag är nog väldigt lik ameo här i tråden. Vi verkar ha samma typ av kropp!

Det är nio år sen jag fick mitt minsta barn och hudpåsen är lika stor. Trots perioder där jag varit smal och vältränad. Min mamma fick min minsta syster frö 21 år sen och hon har också en stor påse på magen.

Jag tycker du ska hylla din kropp och vara stolt över den, det gör jag med min:love: Den har burit 3 barn och ammat dem i sammanlagt 3 år, SÅ ett stort hurra för våra fantastiska kvinnokroppar som bär spår efter det bästa som finns i livet, Våra barn!
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

fortsätt motioner och träna rygg och mage, ger det inte med sig gör en bukplastikoperation ser ut som du kan ha diastasis recti (delade magmuskler).... Men ge det lite mer tid och kämpa på tills du är i målvikten och viktstabil innan ev operation!

hur ser man detta??? :confused:
Jag har alltid tidigare varit vältränad (red upp till 9hästar om dagen förr och stallsysslor mm.. sen även gym 4dagar i veckan..
Nu har jag inte tagit upp gymmet än då de rek. att man inte ska börja med det förens efter ett år...
Men har mitt lilla hemmagym och träningsvideo jag håller på med när plutten sover middag (ca 1½-2h /dag)...
Men är det något man kan se?? Det där med delade magmuskler, för när jag var vältränad så hade jag inte så "tighta" magmuskler mot varandra... det har alltid varit en glipa mellan de långa lodräta muslerna på ca 2-4cm... Är det det du menar?
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Läste just idag en fråga till Paolo Roberto om hur man blir av med magen, enligt honom så går det inte att punktförbränna. Det bästa sättet var att jogga eller springa.

Suck, jag som avskyr att springa... Men jag vill inte ha kvar magen heller

Tyvärr får jag inte lov att springa... :cry:
Jag har problem med att mina höftkulor ligger och skaver på kanterna till "höftkulehållaren" och det har även blivit värre sen grav... Men gå raskt klarar jag av....
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Att magen "putar" ut såsom på dig brukar var aen indikation på att magmusklerna är delade. Du kan lägga dig ner på rygg och spänna magmusklerna - får du in mer än ett finger (tror jag det var) emellan så har du delade magmuskler.

Huden kommer du tyvärr aldrig få bort med annat än att lägga dig på operationsbordet vad någon än säger.
Jag fick själv en massa löst skinn och delade magmuskler och jag valde att göra en bukplastik. Det är det bästa jag gjort utan att överdriva. Nu kan jag ha byxor i rätt storlek och slippa skav och att se gravid ut hela tiden.
Min mage var som din men ännu mer skinn.
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

till er alla:

Tack så jätte mycket för så fina svar!!
Men jag tror att mycket till att anledningen att jag hatar min mage på detta vis är för att INGEN annan i min släkt har fått dessa problemen.. Kan ta min mammas suda som ex:
Mormor: Fått 2barn, platt och fin mage UTAN en enda bristning.
Mamma: Samma som hennes mamma...
Moster: EXTREMT fin mage, finns inte en enda antydan till barnafödande.
Mormosrs syster:
Fått 4barn, varav en vända tvillingar.. Hon är väl 150cm lång och väger ca 45kg, finns inte heller där en enda antydan...

tror det är därför...

Jag har en bild på hur min mage såg ut innan grav:
14371118.jpg


Men detta var efter att jag slutade med hästar och träning ett tag pga. deprition, så har lagt på mig ca 8kg och förtvinande muskler... :angel:

Men ni som opererat er...
Skulle ni kunna lägga ut bilder på före och efter??
Hade varit kul att se hur det verkligen kan bli och hur pass illa det var innan..
Ni andra kan oxå jätte gärna lägga ut bilder på eran mage, så man har något att gämföra med....

Tack så mycket än en gång för era fina svar!!
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Du, min mamma fick tre barn utan en enda bristning. Mina mostrar samma (3 resp 4 barn). Hos mig kommer detta från pappas sida, det gör det antagligen på dig också eftersom du listar de på din mammas sida som inte fått det....

Jag lägger in bild på mig innan op och efter. Ska in och göra en korrektion (fult ärr) nu om ca en månad så jag har inga nytagna bilder men du får en som är tagen någon vecka innan operation och 7 veckor efter op.

Innan
Efter
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Vad fint det blev ! Det måste varit besvärligt med hudpåsen.

Jag är egentligen ganska rabiat motståndare till plastikkirurgi, men i VISSA fall är det sannerligen befogat !

Till TS, jag tycker inte alls att din mage ser så förfärlig ut, glöm inte att det har bara gått 9 månader, efter min senaste graviditet (många år sen nu) tog det närmare 2 år att få bort överflödig mage, även om bristningarna aldrig försvann helt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp