T
Tooveee
Jag har alltid undrat vad som klassas som slängtrav? Är det typ när hästen t.ex travar extremt långsamt eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej men alltså jag har själv ganska svårt för galopp men rider nu en gammal läromästare men han har svårt att förstå mina hjälper så han tar typ ett språng, sen travar han fortare och sen ett till språng osvosv.Precis som GALOPP skrev så är det snabb , okontrollerad trav utan någon som helst samling eller balans.
Hästar kan t ex gå i det om man ska galoppera och hästen inte orkar fatta galopp från lugn trav utan springer in i galoppen .
Okej, men det börjar gå bättreSlängtrav är när hästen travar alltför fort utan nån som helst tillfredsställande form.
Men du hade ju redan fått bra svar.
Många hästar som vill undvika arbete kan slängtrava, likaså f.d travare som inte kan galoppfattning kan utöva slängtrav in i galopp vilket inte är att rekommendera.
Jag har alltid undrat vad som klassas som slängtrav? Är det typ när hästen t.ex travar extremt långsamt eller?
varför spöt på bogen ? har fått lära mej att man ska peta det på yttersdidan av rumpan ftersom det är det benet hästen ska börja med i galoppen.