saffran

Trådstartare
tänkte lära min hund gå slalom mellan mina ben! men hur gör man för att lära honom det? alla tips mottages tacksamt!

vill även gå en agility kurs med han, han är 6 månder, när kan man börja med det och vad ska man kunna innan?

:bow: all hjälp mottages tacksamt!:bow:
 
Sv: slalom?

Lättplätt!

Sätt fram ena benet framför det andra. Ta en köttbulle (eller liknande) och stick in armen liksom bakifrån in mellan dina ben (:o ). När hunden fått korn på köttbullen så för du den precis framför hundens nos och kommenderar slalom, och när hunden slunkit igenom dina ben så ger du köttbullen och berömmer.

Upprepa tills hunden slinker igenom benen utan köttbullen precis framför nosen. (Variera vilket ben du har fram) Då lägger du till att föra fram det andra benet innan belöningen kommer och så fortsätter du så.
 
Sv: slalom?

hej... Ang agility kursen så måste hunden minst vara 1 år innan får börja enligt dom flesta brukshunds klubbarna. Detta beror främst på att hunden inte är riktigt färdig vuxen i sin kropp. Så mitt råd är till dig att träna lydnad, detta kommer du ha stor glädje av när du väl börjar på agility kursen//MW
 
Sv: slalom?

Tillägger att de flesta också kräver genomförd valpkurs och/eller allmänlydnad.
Saker att träna på: stanna kvar och se till att inkallning funkar bra.
 
Sv: slalom?

tack för tipsen om slalomträning, ska börja med engång:bump:

tack för svaren angående agilyty träning och tips om lydnad! går valpkurs nu och allt funkar relativt bra, förutom ligg,

några tips på ligg träning??:crazy:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: bobbbo
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
850
Senast: Kakis
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp