slaktpriser

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Malyyn
  • Startdatum Startdatum
M

Malyyn

Jag tycker att det är synd att nästan alla travare säljs för slaktpriser !!!:cry:

Så borde det inte vara... Har en vän som har en travare. Han kanske kan vara lite het ibland men annars helt underbar..

Vad tycker ni om detta ????

Sv: slaktpriser

Jag tycker att det är synd att nästan alla travare säljs för slaktpriser !!!:cry:

Så borde det inte vara... Har en vän som har en travare. Han kanske kan vara lite het ibland men annars helt underbar..

Ursäkta, men vem menar du? Hästen eller din vän? :angel:

Vad tycker du är fel? Att dom säljs till låga priser eller att dom säljs till slakt?

de säljs ju till de priset eftersom folk som vill lägga mer pengar på hästar oftast väljer att köpa ridhästar... Dvs efterfrågan som på allt annat... När en travare gjort sitt på banan, så har den ju tappat sitt värde.

Så borde det inte vara...

Men vad skulle du själv vara beredd att betala för en häst som inte är inriden/lite utbildad och som kanske är 10-12 år gammal? Jag skulle inte betala mycket för en sådan häst i alla fall. Det är ju efterfrågan som styr priset.

Men vad skulle du själv vara beredd att betala för en häst som inte är inriden/lite utbildad och som kanske är 10-12 år gammal? Jag skulle inte betala mycket för en sådan häst i alla fall. Det är ju efterfrågan som styr priset.

FAst allt är ju relativt.

Om det är en oinriden argsint och pensionerad 12 årig Giant Diablo eller Dedicated så kan man betala mer än slaktpris.:D:D

Samma med en 12 åring ridhäst efter...inte vet jag..
e. Cortez u. Kass Mamma ue. Maraton

Sånt betalar andra pengar för... (inte jag)
AM

Ja, men jag menar naturligtvis att potentiella intressanta fölmärrar är undantaget. :idea: Jag syftade mer på en 12-årig oinriden valack.

Ja, men jag menar naturligtvis att potentiella intressanta fölmärrar är undantaget. :idea: Jag syftade mer på en 12-årig oinriden valack.

Hehe...
Fast ridfolk kan betala bra för en 12 årig lynning/istadig vallack bara det har en fin halvblods-stamtavla..

Den 12 årige oinride travaren däremot (som man igentligen skulle kunna sadla och rida/köra, lasta, binda upp, sko och trafiksäker) den blir korv..likaså bra kanske. :crazy:

AM

Hej.. måste bara fråga om där e nån som vet var man kan få tag på travare som annars kommer slaktas bara för att de inte "funkade" på travet????

Hej.. måste bara fråga om där e nån som vet var man kan få tag på travare som annars kommer slaktas bara för att de inte "funkade" på travet????

Närmaste proffstränare med hyffsat stort hästantal på listan?

Felet med att travare är undervärderade är just det låga slaktpriset. Slakterierna betalar inte många kronor / kg. Om man fick mer i slakt för en häst ( läs här travare) så skulle de som är i så dåligt skick i sina ben istället bli slaktade och på så sätt göra att de som blev kavar blev mer värda.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Tjo, tycker mig ha läst här ibland att det finns ställen där man kan få specialkomponerat mineralfoder utifrån analys å behov; så bara...
Svar
9
· Visningar
477
Senast: WildHorse
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka