slädföre !!!!!!

nordtravare

Trådstartare
BLÄÄÄÄÄÄ 7+ blankis, singel ,27 december 8 älskade slädar ca 8 selar EN HÄRLIG slädhäst fina slädvägar kanske kört 15 gr längtat sen sept på slädföre BLÄÄÄÄÄÄ man kan ju för f*n få psykbryt för mindre . Man får köpa en maratonvagn med tävlingsdubb om mam vill köra ,man vill ju inte köra en dj***a rockard .Haar även 4 olika trillor och en tidaholsgigg ,men dom fodrar sommar och det är ju 5-6 mån dit .Måste få beklaga mig .

Sv: slädföre !!!!!!

BLÄÄÄÄÄÄ 7+ blankis, singel ,27 december 8 älskade slädar ca 8 selar EN HÄRLIG slädhäst fina slädvägar kanske kört 15 gr längtat sen sept på slädföre BLÄÄÄÄÄÄ man kan ju för f*n få psykbryt för mindre . Man får köpa en maratonvagn med tävlingsdubb om mam vill köra ,man vill ju inte köra en dj***a rockard .Haar även 4 olika trillor och en tidaholsgigg ,men dom fodrar sommar och det är ju 5-6 mån dit .Måste få beklaga mig .

Håller med dig...
Fyrhjulingen står inne på vintervila för det är för halt och släden går knappast att plocka fram här nere.... Enda som finns kvara att göra i snålblåsten är tömköra....

Jag skulle med vilja aka slade. Vi har heller ingen sno. Jag ska aka hem i morgon. Hoppas att det kommer lite sno snart.

Håller med dig fullständigt när det gäller bristen på slädföre, men här saknas tyvärr även körbar nordsvensk. Hon är under igångsättning, men ska snart röntgas igen avseende hovbensrotation, så får vi se hur det avlöper.

I övrigt har vi väglag som vilken tidig oktober som helst, alltså många plusgrader och total barmark - rockard eller järnhjul, inga problem.

Lotta

Samma här! gnööööööl!
Fast nu snöar det ju, hoppas det kommer nog med snö :bump:
På lägderna är det ju skarsnö =
håller håller håller sjunker håller sjunker sjunker....
Funkar ju inte riktigt.

Hm undrar vad dubbdäck till maratonvagn kostar? :angel:
Någon som vet? finns det ens?

Tänkte närmast på bilhjul med tävlingsdubb vi har fått en tum snö. det blir nog inte så mycket att maken kan ta fram domänplogen

Senast ändrad:

Körde kälken igår med Kivi (shettis), slädföre lite söder om dig med nu. Härligt:love:

Här fattas det fortfarande lite innan det funkar med kälke på grusvägarna, men inte mycket! För släden lite till.

Lääängtar!!!

Lotta

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets matbluff
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka