Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nähä? Men skulle man kunna sätta dit någon av nåt slag?
Är ev intr av att köpa en beg och vill då gärna att den ska kunna bromsas med min hjälp vid behov.
Har sett ett par varianter på stora slädar, eller rättare var den ena en vagn med hjulen bytta mot medar för vinterbruk. Båda hade en variant med en krokliknande grej, som fälldes ner i snön. Kommer inte ihåg hur det såg ut i andra änden.
Så finns det ju på timmerkälkarna, men det är väl en annan sak.
hehe...det påminner om handbromsen jag hade på pulkan när jag var liten. Funkar ju att sätta som en böjd pinne som man sätter fast på mitten som man sedan drar i ena änden så far den andra ner i snön. Eller så utvecklar man det lite så man kan fotbromsa :smirk:
Jag har sett det på en släde med kuskbock bak. Det var en pigg att trycka ned med foten. Jag vet inte om den fanns från början eller var ditsatt senare.
Anledningen är att om det skulle gå lite fort nerför (har det backigt här) så vill jag kunna hjälpa till att bromsa släden vid behov.Trots bakselen då alltså. Den ev släden jag ska köpa har en kuskbock baktill och sedan plats för 2 passagerare framtill.(Har dock inte sett den ännu).
Hästnyheter Kruxet är att stammen procentuellt ökat så mycket, från ett fåtal djur för några decennier sedan till nu närmare femhundra individer och...
Hästhantering Han går just nu i egen hage med lite gräs att plocka ifrån, svårt nu när det är fruset dock. Tanken var att han skulle gå med de andra...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.