Sladdlös dammsugare?

Red_Chili

Trådstartare
Min mor hatar(!) dammsugaren, mestadels pga sladden som hon tycker är hemskt bökig. Nu har hon fått för sig att en sladdlös dammsugare är lösningen på världens alla problem.

Själv har jag minne av en sladdlös som farsan hade förut. Den hade minimal behållare för skräp (så man var tvungen att tömma den varannan sekund ungefär..), men det var inget större problem eftersom batteriet tog slut hur snabbt som helst också, så hur man än gjorde gick det bara att dammsuga max ett rum per dag. För ja, det tog såklart låång tid att ladda det usla batteriet också.

Finns det bra sladdlösa dammsugare? Sådana som klarar av att dammsuga upp grus, hundhår, damm och elände? Med bra batteritid och hyfsat stor skräpbehållare.
 
Dyson. Inte ens under extrema fällperioder med hundhår överallt behöver jag tömma behållaren under en dammsugning. Har man dock på starkaste läget drar det ju mer batteri och beroende på storlek på hus räcker det då inte till hela på en laddning. Men för normal dammsugning funkar det lägre läget bra, så kan man ju växla under samma omgång vid behov. Tar inte värst lång tid att ladda heller.
 
Har också en Dyson och den funkar bra. Vi har en ganska tjock matta i vardagsrummet och den är Dysonen helt grymt bra till. Jag har även en vanlig dammsugare med sladd och skulle jag bara få välja en dammsugare skulle jag välja den med sladd. Jag använde båda dammsugarna olika gånger. Kan dammsuga hela huset med Dysonen om jag har på låga läget och bara använder maxläget på mattorna. Kör jag maxläget hela tiden får jag ta en våning i taget. Jag tycker Dysonen låter ganska mycket och den är inte jättebekväm i handen men det fungerar. Vi har haft en annan sladdlös dammsugare från Electrolux också och den var helt värdelös.
 
Min mor hatar(!) dammsugaren, mestadels pga sladden som hon tycker är hemskt bökig. Nu har hon fått för sig att en sladdlös dammsugare är lösningen på världens alla problem.

Själv har jag minne av en sladdlös som farsan hade förut. Den hade minimal behållare för skräp (så man var tvungen att tömma den varannan sekund ungefär..), men det var inget större problem eftersom batteriet tog slut hur snabbt som helst också, så hur man än gjorde gick det bara att dammsuga max ett rum per dag. För ja, det tog såklart låång tid att ladda det usla batteriet också.

Finns det bra sladdlösa dammsugare? Sådana som klarar av att dammsuga upp grus, hundhår, damm och elände? Med bra batteritid och hyfsat stor skräpbehållare.
Med tanke på hur mycket en dyson kostar så kanske en robotdammsugare vore något? Då slipper hon dammsuga nästan helt och hållet. (Jag har inte startat min andra sedan jag köpte robotdammsugaren för några månader sedan).
 
Med tanke på hur mycket en dyson kostar så kanske en robotdammsugare vore något? Då slipper hon dammsuga nästan helt och hållet. (Jag har inte startat min andra sedan jag köpte robotdammsugaren för några månader sedan).
Håller med! Jag köpte Roboroc 5 för ett par månader sedan och den både dammsuger och moppar. Så nöjd!
 
Kollade länge på en Dyson, men hörde sedan talas om Miele Triflex så det blev en sådan och jag är supernöjd! Gillar att det går att variera om motorenheten hålls i handen (som med Dyson) eller monteras vid golvmunstycket (liknande tex Electrolux). Och med motorenheten vid golvmunstycket blir den fristående också, inget luta den mot något i hopp om att den inte rasar ner, eller lägga den på golvet. Bara ställa upp den och flytta på något och sedan fortsätta dammsuga. :up:

Just det ja, strömbrytaren behöver inte hållas inne hela tiden heller, det uppskattar jag massor! Att skräpbehållaren inte är jättestor tycker jag vägs upp av att dammsugaren är fristående och att jag inte behöver hålla in knappen under tiden jag dammsuger. Men det är ju olika vad man prioriterar. :)
 
Det finns bra sladdlösa men tyvärr ingen lika bra som en med sladd.

När jag bodde i Sverige hade jag både och.
Den sladdlösa använde jag flera gånger i veckan för hålla undan damm och skräp medan om jag storstädade kanske nån gång i månaden eller varannan månad så använde jag den med sladd samt moppade golven efteråt.
 
Det finns bra sladdlösa men tyvärr ingen lika bra som en med sladd.

När jag bodde i Sverige hade jag både och.
Den sladdlösa använde jag flera gånger i veckan för hålla undan damm och skräp medan om jag storstädade kanske nån gång i månaden eller varannan månad så använde jag den med sladd samt moppade golven efteråt.

Fast Dyson verkar ju hyllas mer äm ungefär alla dammsugare med sladd jag hört om 😁
 
Har en Bosch 18V lithium som är värdelös. Iallafall om en har håriga husdjur. Eller föresten, generellt värdelös. Man kommer inte åt intill väggar och kanter, och borsten stannar när även handhavaren är långhårig så den måste regelbundet friseras för att alls snurra,

Vill ochså haaaaa en dyson. Det låter som en religion, alla saliga omdömen om dyson. Tills dess jag har råd att bli med dyson så kommer jag nog behöva köpa mig en vanlig sladdammsugare av lite bättre kvalisort. Den senaste sladdammsugaren jag hade var nåt billigt crap som gav upp efter att jag dammsugade en bil.
 
Jag har en Bosch Athlet ProAnimal 28 V. Jag älskar den, stor behållare, bra drifttid och helt överlägsen på mattor.

Har även en roborock s6 och en bosh sladdammsugare. Alla används men fick jag bara behålla en skulle det bli den sladdlösa bosch!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp