Sladd till ridbanan.

Inka-90

Trådstartare
Jag har några frågor om sladdning av ridbana.
Vad använder ni att sladda era banor med? och vad drar ni eran sladd med? hur ofta brukar ni sladda banan?
visa gärna bilder på era sladdar.

Sv: Sladd till ridbanan.

Vi körde med en egenbygd fyrkantig ram med tyngd. Inget märkvärdigt alls men funkade bra på den banan. Drog med fyrhjuling. Blev tyvärr för tungt för shettisen :D

Under årens lopp så har ett flertal harvar/sladdar använts på ridbanan men den jag har nu är riktigt bra! Kostade en slant men är väl värd de pengarna.

Oftast dras den av den lilla ferguson-traktorn men det funkar även med både fyrhjuling och åkgräsklippare. Ambitionen är att harva en gång i veckan men det är inte alltid som den ambitionen uppfylls...

Bilder finns här:
http://my.opera.com/marti130/blog/2010/01/26/donation-ii
http://my.opera.com/marti130/blog/show.dml/10314141

Hemmabygge ram av trä 3x0,7 m, rejäl och förstärkt med järnstag, samt i framkant 6tumsspik som lätt kan bytas då de blir slitna eller böjda och som man kan dra i så tätt och djupt man vill ha. Funkar super. Drar med awd-bilen eller åkeklipparen. För att komma åt i ytterkant längs staketet har jag en mindre variant gjord av en lastpall också med spik idragna. Sladdar ca 1 g/vecka o kör mkt i åttvolter för att behålla bonderingen enl instruktion av anläggaren.

Jag har några frågor om sladdning av ridbana.
Vad använder ni att sladda era banor med? Ett galvat galler/rasteroch vad drar ni eran sladd med? Ponnyn i husethur ofta brukar ni sladda banan?ca 2 ggr/månad
visa gärna bilder på era sladdar.

Jag har tyvärr ingen bild på oss (tack o lov)...:angel:
Ibland sladdar vi banan bara för att det är kul, då blir den sladdad ofta...;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 542
Senast: ufot
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 530
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar