Släd tråden!

Sv: Släd tråden!

det står skriver i mässingen namnet på tillverkaren. rankbåge i bild.när man selar är lokorna väldigt öppna nere sedan drar man åt med nedre remmen ,det går tungt och det blir spänn i bågen.
31957827.jpg

öviks risslan har mig veterligt 4 varianter vad gäller svängel , utan samt 3 olika utfaöranden på svängel.Enligt anndra bla h sidbäck skall skaklarna sättas i svängeln men eftersom svänglarna är så olika kanske någon är tänkt att sätta draglinor i . Om du kör som "vanligt " och kör fort slår den efter stegen och blir väldigt obekväm .dom flesta slädarna är gjorda för loksele och ingen svängel.

Åh vad kul med bild på er igen :banana:

:) Har ju mest ridit honom akademiskt nu i höst, varit på några kurser så selen har blivit hängande ett bra tag.

Tyvärr gick ena dojan sönder när jag körde sist men ny är på väg med posten så jag tänkte försöka hålla igång honom lite nu medans det är så här fint slädunderlag. Man får ju passa på :)

Jag är lite nyfiken på vilken sorts släde ni tycker är bäst att köra med. Själv hittade jag ÄNTLIGEN rätt skaklar till min "nya" korgsläde (den modellen med två säten bakom varandra, ingen kuskbock bak) och den är hittills den släde jag gillat mest att köra. Dock ska tilläggas att jag bara kört vanliga kyrkslädar och min lilla kappsläde förut, så jag har inte mycket att jämföra med. Men jag tyckte man satt högt och bra och det var gott om plats för 4 vuxna( till och med getterna fick plats med oss!:laugh:)Har tyvärr inga bra bilder att dela med mig av!

Korgsläde med två korta slädar under eller en mjölksläde också med två slädar eller en öviksrissla med rankbåge.

*KL*

Åhhh här vill vi vara med!
Älskar att köra våran Flisan (kallblodstravare) med släden! Är ju supermysigt!

Innan slädtur:
flisansladebarn.jpg

Under slädturen:
flisanslade.jpg

Slädtur bild2:
flisanslade2.jpg

Sedan bonusbild på ponnysläde :angel: hahahaha :D

dollytrav.jpg

Är just nu på jakt efter en större släde åt kallblodstravaren!

*kl*
Åh blir lite sugen på att pröva dra risslan med Epona. Kanska ska be min far att plocka fram den igen. Köpte en för flera år sedan men har aldrig använt den :o Dessutom har lokan legat oanvänd för länge, bytte ut allt läder för några år sedan men knappt använt den inte passade på syrrans häst som det var tänkt..

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
639
Senast: Hajfisk
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Piaff
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 264
Senast: Stergo
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka