Slå ihjäl ett par timmar en onsdagskväll i Stockholm

escodobe

Trådstartare
Kommer ha ett par timmar att slå ihjäl i Stockholm nu på onsdag i väntan på ett tåg som går halv tio på kvällen. Jag kommer ha flera stora/tunga väskor med mig. En stor resväska på hjul en en STOR duffelväska. Vad kan jag hitta på utan att ruinera mig? Jag behöver äta kvällsmat, men är inte så knusslig så snabbmat funkar fint det med. Jag kan dessutom riskera att vara rätt trött och sliten.
 
Beroende på hur trött, och hur mkt tid du har så kanske inlåsning av väskor på centralen och sen gå på bio? (Gissar att man kanske inte får ta med allt för många väskor in i salongen, därav inlåsningen)
 
Kommer ha ett par timmar att slå ihjäl i Stockholm nu på onsdag i väntan på ett tåg som går halv tio på kvällen. Jag kommer ha flera stora/tunga väskor med mig. En stor resväska på hjul en en STOR duffelväska. Vad kan jag hitta på utan att ruinera mig? Jag behöver äta kvällsmat, men är inte så knusslig så snabbmat funkar fint det med. Jag kan dessutom riskera att vara rätt trött och sliten.

Kulturhuset har ofta utställningar. Eftersom det ligger vid Sergels torg så lås in dina väskor så kan du gå dit. Kostar 150 kr

https://kulturhusetstadsteatern.se/kalender

Finns massor av trevliga ställen från McD och uppåt i alla prisklasser runt om. Synd att du kommer på onsdagen, på torsdag har Parkteatern en föreställning på Sergels torg, Stuff in the park med Norrdans.

I Hötorgshallen finns det en massa olika restauranger.

https://hotorgshallen.se/oversiktskarta/
 
Jag är för snål för att tycka att det är värt det att låsa in väskor så när jag har haft ett par timmar över på centralen så har jag sett till att ha någon bra bok eller film på laptop/platta med mig och gått till valfritt ställe som har öppet, köpt mat/fika och bara chillat.
 
Kommer ha ett par timmar att slå ihjäl i Stockholm nu på onsdag i väntan på ett tåg som går halv tio på kvällen. Jag kommer ha flera stora/tunga väskor med mig. En stor resväska på hjul en en STOR duffelväska. Vad kan jag hitta på utan att ruinera mig? Jag behöver äta kvällsmat, men är inte så knusslig så snabbmat funkar fint det med. Jag kan dessutom riskera att vara rätt trött och sliten.

Om du bara har ett par timmar att slå ihjäl och ändå behöver äta så skulle jag, om jag var du, nog sitta kvar inne på Centralen och göra just det. Resterande tid är inget som inte en bra bok kan rå på.
 
Kommer ha ett par timmar att slå ihjäl i Stockholm nu på onsdag i väntan på ett tåg som går halv tio på kvällen. Jag kommer ha flera stora/tunga väskor med mig. En stor resväska på hjul en en STOR duffelväska. Vad kan jag hitta på utan att ruinera mig? Jag behöver äta kvällsmat, men är inte så knusslig så snabbmat funkar fint det med. Jag kan dessutom riskera att vara rätt trött och sliten.

Åker du förstaklass? Det är väldigt trevligt att hänga i SJ-loungen.
 
Är du friidrottsintresserad så kolla om sportbaren i övre hallen visar från EM så kan du ju både äta och har något att roa dig med. (De kan tänka sig att ha en tv med den sändningen på om du frågar om det.)
 
Åker du förstaklass? Det är väldigt trevligt att hänga i SJ-loungen.
Väldigt trevligt är väl att ta i, men de gånger jag behövt slå ihjäl några timmar är det klart skönare där än utanför.. numera är jag inte svart prio längre (och kan därmed inte byta biljett samma dag, eller gå in i loungen eftersom jag alltid åker 2klass i jobbet) men olearys precis nedanför är också rätt ok att sitta på med en bok, är det sport på tv kan man gå undan i något hörn. Men då måste man ju köpa ngt också. Så det är mitt tips till Ts!
 
Väldigt trevligt är väl att ta i, men de gånger jag behövt slå ihjäl några timmar är det klart skönare där än utanför.. numera är jag inte svart prio längre (och kan därmed inte byta biljett samma dag, eller gå in i loungen eftersom jag alltid åker 2klass i jobbet) men olearys precis nedanför är också rätt ok att sitta på med en bok, är det sport på tv kan man gå undan i något hörn. Men då måste man ju köpa ngt också. Så det är mitt tips till Ts!

Ok då, väldigt mycket trevligare än resten av Centralen ;)
 
Ok då, väldigt mycket trevligare än resten av Centralen ;)

1717961531799.png
 

Liknande trådar

Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 810
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp