Skulle behöva lite tips och motivation!
Jag har en 4 åring som rids i paddocken i alla gångarter men ligger lite efter i utbildningen.
Jag skulle vilja kunna ta långa promenader med henne utanför gården så att hon får miljöträning.
Men de få gångerna jag har testat så har hon blivit väldigt hispig ute, och då har vi ändå haft sällskap av två andra hästar.
Nu till mitt problem, det är väldigt sällan jag kan få sällskap med ut och jag vill ju kunna promenera med henne ensam, hon kommer ju inte heller lära sig om vi bara håller oss på banan/ ridhuset :/
Vi måste även gå en liten bit på en bilväg för att komma någonstans..
Så vad är era bästa tips?
Är det bara att fortsätta försöka?
Vad ska jag göra när hon kastar sig och börjar sparka bakut?
Hon är nervig, lättskrämd och med Stora reaktioner!
Bomba mig med motivation och idéer!
Jag har en 4 åring som rids i paddocken i alla gångarter men ligger lite efter i utbildningen.
Jag skulle vilja kunna ta långa promenader med henne utanför gården så att hon får miljöträning.
Men de få gångerna jag har testat så har hon blivit väldigt hispig ute, och då har vi ändå haft sällskap av två andra hästar.
Nu till mitt problem, det är väldigt sällan jag kan få sällskap med ut och jag vill ju kunna promenera med henne ensam, hon kommer ju inte heller lära sig om vi bara håller oss på banan/ ridhuset :/
Vi måste även gå en liten bit på en bilväg för att komma någonstans..
Så vad är era bästa tips?
Är det bara att fortsätta försöka?
Vad ska jag göra när hon kastar sig och börjar sparka bakut?
Hon är nervig, lättskrämd och med Stora reaktioner!
Bomba mig med motivation och idéer!