Skyddsväst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tintomara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 806
T

Tintomara

Har en undran,

Varför är de skyddande ridvästarna så klumpigt gjorda? Är de inte till för att skydda ryggraden vid en avramling? Varför kan de isåfall inte tillverkas på det viset som motorcykelryggskydden är gjorda, som verkar extremt mkt bekvämare.

Eller har västarna blivit väldigt mkt smidigare de senaste åren och jag missat det?
Min skyddsväst är verkligen obändig och klumpig...Därför tänkte jag på detta när jag såg en såndär motorcykelväst.

Så, varför ska det vara så klumpigt?

Sv: Skyddsväst?

En ridväst skyddar mer än ryggraden. Man ramlar annorlunda från en häst än från en mc.

Den ska ju skydda revbenen också, det finns ju en del västar som är riktigt bra men många är obekväma och framförallt tokvarma att ha på sig.

Det finns jätte sköna västar nu.
Dom är jätte mjuka och supper bra säkerhets mässigt.
det är massa små rutor och snörning i sidan.
Här är hemsidan www.ingdams.com jag tror väster heter tipperary el något sånt. :D

OK. Anade att det var nåt mer med i bilden.

Jag tycker själv bara det är lite trist att de gjorts så otympliga, vet flera som inte köpt bara pga detta. Själv känner jag mig som michelingubbe när jag har på mig min, inte direkt den känslan man vill ha när man ska sitta upp.

Senast ändrad av en moderator:

Får ta och titta!
Bra om det börjat komma ut mer användarvänliga alternativ. :)

Tillägg: Kollade sidan. Den ser verkligen mycket bekvämare ut! Synd bara att priset inte alls var lika bekvämt...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

S
Utrustning Jag hade idag bestämt mig för att åka och köpa en säkerhetsväst, har inte tidigare använt någon men nu kändes det att det var på tiden...
Svar
5
· Visningar
4 746
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 965
Senast: Salinero
·
N
Träning Hela historian: Köpte honom som "problemhäst" - när han kom så var han så mager att revbenen syntes med alldeles tuffsig päls och nervös...
Svar
18
· Visningar
4 000
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V