Skyddsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare windy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 3 279
W

windy

Vad bör man tänka på när man köper skyddsväst? Kan man köpa begagnat? Vad betyder alla betäckningarna, klass 2, 3 eller vad de nu har för nummer? Vilken är bäst? :confused:

ok....
*klass 3... den "starkaste" av säkerhetsvästar...används av typ fälttävlansfolk...är ofta rätt stel...men d bättre och dyrare märkena brukar vara mjukare.
*klass 2...helt lagom för vanlig ridning...skyddar och är oftast mycke mjukare och mer följsam...

TIPS
* använd västen NÄRA kroppen..endast t-shirt under. ingen jacka eller tjock tröja för då skyddar den inte som den ska...
* se till att den passar ordentligt, sätt dig ner på en stol när du provar...tar den i bak så e den förstor och kommer att ta i i sadeln, åka upp och inte skydda som den ska...den får heller inte vara för kort fram...ska sluta precis under revbenen...
många av oss e olika långa fram och bak...om du oxå e sån så kolla om du kan få köpa en fram och en bakdel i olika strolekar...
* förvara den inte där d blir minus grader då skydds plattorna i fyser och kan spricka i fall du trillar av...d tar ett tag innan du värmer upp den med din kroppsvärme.
* d flesta västar e stela ibörjan och det är en vanesak...men fuska inte utan rid med västen varje gång...bäst e om du verkligen "svettas" in den...låter äckligt men d funkar...

Lycka till

:banana:Charlie :banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 301
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 393
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka