Skyddsväst

T

TangenBest

Hej! Jag tycker att vanliga ridvästar är hemskt klumpiga! Så jag kollade på börjes, och där finns det travvästar som sitter tajt mot kroppen och verkar inte så klumpiga.. Så jag undrar om det går rida i dom där travvästarna? Varför skulle det inte gå? Men isf, varför har jag aldrig sett nån som rider i dom? hmm..
Tacksam för svar :angel:

Sv: Skyddsväst

Nu vet jag inget om travvästarna, men har tipsats i måånga andra trådar om bla Racesafe från hööks. Tror det är den västen många galoppryttare använde. Figurnära och märks knappt att man har en säkerhetsväst på sig.

"Hansbo Smartrider" är ett annat tips! Kostar ca tusenlappen och är riktigt bekväm, tycker jag! Om travvästarna fungerar till ridning har jag tyvärr ingen aning om.

"Hansbo Smartrider" är ett annat tips! Kostar ca tusenlappen och är riktigt bekväm, tycker jag! Om travvästarna fungerar till ridning har jag tyvärr ingen aning om.

Rekomenderar jag starkt! Känns knappt och är aldrig ivägen, riktigt bekväm helt ekelt.

Tænkt det samma men så såg dom inte ite klumpiga ut i ryggen?

Från sidan ser den væsten lite klumpig ut på ryggen, som ett skældpaddsskal.

ja, jag såg det jag också, det var därför jag undrade.. :idea:

Grejen är, att jag skulle tro att det finns skäl varför en travväst är en travväst och en ridväst är en ridväst. Dvs de är uppbyggda för att vara lätta att bära under själva aktiviteten och motverka det skador som är specifika för resp. gren. Jag skulle inte rida i en cykelhjälm, inte heller skulle jag rida i en travväst...

Säger som andra att Racesafe är superskön. Jag brukar glömma att jag har den på mig, en gång var jag t o m halvvägs hem från stallet innan jag kom på det :D

Den där västen ser snarare ut som en MC-väst än som något som är designat för hästolyckor.

En riktig ridväst hjälper till att skydda nyckelben, axlar och bröstkorg, och hela vägen runt buken. Det gör inte den där västen.

Dessutom kommer ryggplattorna i den där västen att stöta i sadeln och driva dig till vansinne.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Lutten
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 390
Senast: Roxy
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 820
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar