skydda möbler mot vattnet?

Sv: skydda möbler mot vattnet?

fast Isak är född i värsta högsommarvärmen jag tyckte det gick bra ändå tjocka rejäla bomullslakan emellan så var det löst.

Istället för att leva i ett helt inplastat hem de sista veckorna är kanske ett alternativ att använda binda/blöja?

Som man inte har problem med slemhinnorna i underlivet redan :crazy:

Alltså, får man en sån vattenavgång som jag fått med mina barn, liggandes i sängen så de inte täppt till. Så är det 100% plast som gäller. RIKTIG plastad frotté.

Med sonen vart det en våg ner till knäna och de SPRUTADE när jag rörde mig i sängen. De rann igenom bäddmadrassen och blötte ner hela den och igenom madrassen under och blev en pöl på golvet.
Tror det gick åt 3-5 badhandukar hemma under 30 min.

Med dottern hade vi ett madrasskydd, men de blev blött ändå men gick att torka upp och de var inte fosterfett och "cellklumpar" överallt.
Jag tog på mig en blöja för 7-14 kg. Reste mig upp på toan sen och så var den smacksur.
Hade fått blöjor av en bekant för typ 20-30 kg barn. Hade den när vi åkte in till förlossningen och de var blött igenom när vi kom fram. Sen böt jag nog bbs bindor med 20 min mellanrum!!

oj jäklar! en plastsäck istället för byxor får det bli haha :p
btw, jag såg dig på citygross igår :)

*kl*

Inplastat hem :eek:
Jag skulle inte vilja sova med någon form av plast i sängen den sista tiden, det är varmt och obehagligt så det räcker ändå. Jag tror inte det är något jättevanligt problem att möblerna blir förstörda av fostervatten sådär helt plötsligt, men det är klart, det KAN ju hända (som så mycket annat). Mitt vatten har inte gott av sig självt alls, utan de har fått sticka hål på hinnorna inne på förlossningen båda gångerna. Tror det är ganska vanligt.

kl

Jag gjorde inget speciellt när det närmade sig Emilias förlossning. Hade bara att par extra byxor liggade i bilen. Inget behövdes heller, dom fick ta hal pa hinnorna när jag var öppen 7 cm.

Nu har jag ungefär 1,5 v kvar till bf och har inte gjort ngt speciellt den här gangen heller. Jag är nog mer rädd för att vattnet ska ga i tex affären än att sängen ska bli förstörd. Vi har ny säng och ny soffa men ligga pa plast känns inte alls lockande. Skulle ngt bli förstört sa far vi helt enkelt köpa nytt, men det tar vi da.

jag gick nog så jäkla fort att du bara skulle ha sett fartränder hihi :p tror dock att sambon gick närmast er och du kikade nog inte åt mitt håll heller :)

HAHA! jaa men fy fan så smart :D är det sån som kallas för våtdräkt? ;):idea:

*kl*

Jag använde binda sista dygnen, eftersom slemproppen började lossna.
Vattnet gick inte förrän de tog hål på hinnorna på förlossningen.
Jag hade plastad frotté under lakanet på min sida sängen, det var 30 grader varmt ute, så det var helvetiskt varmt ändå, lite plast gjorde ingen skillnad.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4