T

tjosan

hej. jag ska köpa nya hoppskydd till min häst när jag tävlar. vad för sorts skydd tycker ni bäst om? :)

Sv: skydd

Jag har ett par pro hampa som jag är väldigt förtjust i :)
Finns massor med olika märken, tex lamicell och catago som säljer skydden ganska billigt, runt 400 för både fram och bak!
Bild:

*Veredus helt klart.
Jag har ett Pro classic (den gammla modellen med läderinsida) men ska köpa ett par carbon gel (den nyare modellen)

*Eskadron
oxå jättebra skydd, har själv ett par med fårskinn.

Som träningsskydd har jag Eskadron, de är slittåliga och snygga.
Till tävling har jag andra Eskadron och Veredus.
Oslagbara..

Jag har till träning gråa cartago pro .

till tävling har jag bruna läder från prestige

Veredus och Hampa/catago/lamicell (you name it, finns väl 1000 olika märken med samma skydd) pro skydden är helt klart bäst tycker jag.

Eskadron Flexisoft, lätta att rengöra också så dom ser "nya" o snygga ut varje gång.

helt klart Veredus, men även eskadron e bra tycker jag, har sådana till träning/tävling. Har sådana där cartago pro annvänder dom mest o rider i skogen med.

Träning har jag Catago Pro Gråa fram och fula släng skydd bak då hon inte är rädd om sig när man ruider i skogen utan skitsamma om det ligger skydd i hela skogen efter :angel:

Tävling har jag svarta Catago Pro som jag är helnöjd med men ska nu köpa strykkappor att ha till träning i paddocken de fula till skogsridning och de svarta till tävling :D

jag har ett par eskadron som bara används i skogen och liknande, lite slit och släng skydd. annars har jag veredus carbon gel, som är super!

Veredus carbon gel, Eskadron flexi soft och Catago pro:)

det är ju alltid snyggt med läderskydd o fårskinn:)
carbon gel, eskadron, pro skydden :d

Jag har Picasso skydd och är jätte nöjd med dem. Var lite tveksam att beställa då de inte är så kända men är verkligen glad att jag gjorde det. Köpte från www.awom.se och fick skydden inom ett par dagar.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
260
Senast: KesoNeso
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vatten, fläktar och skyddande tält ska hjälpa ryttare, hästar, publik och funktionärer att klara värmen i Versailles. Och fansen är redo...
Svar
0
· Visningar
87
Senast: Gunnar
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
647
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka