Skydd vid fågelholkar mot katter

Winni

Trådstartare
Är det någon som har någon smart och gärna snygg lösning som kan stoppa katter från att komma åt holkarna?

För flera år sedan hade jag hönsnät runt trästammarna och upp runt holken, det var skitfult men effektivt. Sedan har det knappt funnits några katter i området på många år så det behövdes inte något. Men nu är det katter överallt igen så något måste jag hitta på.

Hur gör du? Behöver lite tips och kreativ hjälp :)
 
Sv: Skydd vid fågelholkar mot katter

Ska följa tråden och se vad du får för tips. Vår rackare till katt sitter ibland uppepå holkarna och bara väntar... :rage: Han är söt, men i sådana lägen hade det passat med någon form av milt skjutvapen, bara för att liksom, skjuta ner honom därifrån... :devil:
 
Sv: Skydd vid fågelholkar mot katter

Hur mycket pengar har du att spendera? Det hade ju kunnat gå att vira en plåtskiva runt så att katterna inte får fäste. Annars ska det väl funka med typ ättika. Katter ogillar ju ättika eller citron. Så dränk ett tjockt snöre i ättika och knyt runt trädet.
 
Sv: Skydd vid fågelholkar mot katter

Har nere i Australien sa satter man hard plast runt stammarna for att hindra possum att klattra upp i traden. Det kanske kan hindra katterna fran att klattra...

Om du googlar pa "possum tree guard" sa kan du se vad jag menar.

//Krusan
 
Sv: Skydd vid fågelholkar mot katter

Har nere i Australien sa satter man hard plast runt stammarna for att hindra possum att klattra upp i traden. Det kanske kan hindra katterna fran att klattra...

Om du googlar pa "possum tree guard" sa kan du se vad jag menar.

//Krusan


Det var inte så tokigt :) I björkarna kan det nog funka, men äppelträden har grenar ganska lågt så där ifrån kan katterna hoppa upp.
 
Sv: Skydd vid fågelholkar mot katter

Hur mycket pengar har du att spendera? Det hade ju kunnat gå att vira en plåtskiva runt så att katterna inte får fäste. Annars ska det väl funka med typ ättika. Katter ogillar ju ättika eller citron. Så dränk ett tjockt snöre i ättika och knyt runt trädet.


Jag kan kosta på lite grann för att få bort dem från holkarna. Nät är inte så billigt heller om man tänker. Men snören med ättika kanske funkar också, fast man får väl doppa dem ofta förstår jag. Och så kanske det luktar armsvett på hela tomten också :D Men jag ska absolut prova det!
 
Sv: Skydd vid fågelholkar mot katter

Tänk bara på att plåtar och dyligt även hindrar ev ekorrar från att ta sig upp i träden. Finns kanske inte där du bor men här hade jag satt nät så de inte blir strandsatta om de hoppar ner och sen inte kan ta sig upp mer.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 330
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 857
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 421
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 943
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp