Skydd som täcker karleden?

MiaFia

Trådstartare
Förbereder inför bete nästa sommar... Har en häst som har 4 vita ben och får mugg efter 2 dygn på bete :( Vet och jag tror att det har med växter hon äter+ solen. Går hon i hage med högt gräs så blir hon bättre. Så till min fråga finns det skydd som kan sitta på dygnet runt??

Sv: Skydd som täcker karleden?

Skulle nog inte ha skydd på dygnet runt... skulle nog hellre ta in en stund i så fall. Men om du vill ha heltäckande skydd så kolla med westernbutiker, de brukar ha kombiskydd som går ner som boots.

*KL*
... med HÖG faktor! Helosan sol är för ofta alldeles för lågt. Använd en kräm avsedd för barn istället, de brukar ju dessutom vara vattenfasta och hyfsat "sandsäkra" (påstås det iaf). :)

Min ponny hade samma problem innan, om den redan har fått lite mugg skulle jag rekomendera att du tar lite alovera kräm och blandar ut det med solkräm. solkräm för barn brukar vara bättre än den vanliga solkrämen. Detta fungerade på min ponny:)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
783
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Får han några stöttande tillskott, om det är artros dvs? Min gamling mådde bra sin sista sommar på en kombonav djävulsklo, MSM och...
2
Svar
24
· Visningar
2 162
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka